Gå till innehåll

Magnesium Powder


Borg

Rekommenderade inlägg

På burken står det att en plastkopp (den medföljande) höjer magnesiumhalten med ca 300 ppm om man blandar det med 10 liter vatten... Motsvarande höjs ju magnesiumhalten med ca 30 ppm per plastkopp om du har 100 liter vatten...

EDIT: Om du har 300 liter vatten i ditt akvarium så skall varje plastkopp höja magnesiumhalten med motsvarande 10 ppm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På burken står det att en plastkopp (den medföljande) höjer magnesiumhalten med ca 300 ppm om man blandar det med 10 liter vatten... Motsvarande höjs ju magnesiumhalten med ca 30 ppm per plastkopp om du har 100 liter vatten...

EDIT: Om du har 300 liter vatten i ditt akvarium så skall varje plastkopp höja magnesiumhalten med motsvarande 10 ppm.

Tackar för alla svar, nu var det ett av problemen det finns ingen plastkopp med till burken,

så hur mycket är en plastkopp ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den HÄR kalkylatorn klarar Saliferts Mg powder.

.

En liten undran till ang höja magnesiumet, på burken rekomderas max 200 ppm per dag, och i kalkylatorn max 100 ppm, hur mycket vågar man putsa i per dag tex i mitt 400 kar, då mitt magnesium ligger lågt på 1200 och jag vill stablisera det på 1300.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nöja mig med en kopp åt gången. Men jag brukar lägga i flera gånger per dag om jag slarvat med värdena.
Eftersom ditt värde på 1200 inte är någon katastrof så följ Stig's råd att ta det lugnt, det är ju ingen panik alls.

Okej tackar för alla svar smyger upp värdet långsamt, ha nu en forsatt goo ledighet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...