DaTrucka Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Jag skulle vilja veta på ett ungefär hur mycket PAR koraller kräver lite generellt.Framförallt SPS och LPS är intressant då det oftast är dom som kräver mest. Citera
stigigemla Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 http://www.advancedaquarist.com/2007/4/aafeature. Det finns några artiklar till.Men 200 i PAR- värde räcker för de flesta koraller.Jag har Galaxea fascicularis och Montipora capricornis som växer i 60 och skivanemoner + Montipora digitata som faktiskt växer men deformerat i 18 på min PAR- mätare. Seriatopora växer också i 60 men snabbare i mer ljus. Citera
DaTrucka Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Intressant, inte för att den artikeln säger mig något över huvud taget. Det dröjer väl ett tag innan man hänger med där.Bra att veta att 200 räcker till, det var ju precis det vi mätte upp idag på toppen av mitt rev.Hur ligger det till med Maxima musslor, dom ska ju vara riktigt krävande? Citera
stigigemla Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 Jag tror jag sett siffror på musslor i samma artikelserie. De har samma symbiosalger som vissa koraller så ljusbehovet är liknande. Citera
stigigemla Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Det finns en byggbeskrivning bland artiklarna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.