Gå till innehåll

Hur länge klarar ls transport?


C.Salvini

Rekommenderade inlägg

Hej! Håller på att starta upp ett 63 liters för att prova på det här med saltvatten. Beställde 10 kg ls som skulle levereras med bussgods. Efter ett par veckors väntan kom idag ett sms från bussgods att paketet kunde hämtas. Glad i hågen hämtar jag paketet,när jag packar upp slår jag ett öga på fraktsedeln och får se att paketet är inlämnat den 29/1 alltså har stenen skvalpat runt med bussgods i en vecka. Stenen var packad i en stor hink med lock på inslagen i fuktigt papper. Har stenen tagit någon skada av den här hanteringen?

Mvh Viktor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Håller på att starta upp ett 63 liters för att prova på det här med saltvatten. Beställde 10 kg ls som skulle levereras med bussgods. Efter ett par veckors väntan kom idag ett sms från bussgods att paketet kunde hämtas. Glad i hågen hämtar jag paketet,när jag packar upp slår jag ett öga på fraktsedeln och får se att paketet är inlämnat den 29/1 alltså har stenen skvalpat runt med bussgods i en vecka. Stenen var packad i en stor hink med lock på inslagen i fuktigt papper. Har stenen tagit någon skada av den här hanteringen?

Mvh Viktor

självklart har många djur på stenen dött det händer alltid med stenen. Tror inte stenen tagit någon skada, kör med Zeo bak och ultra bak så du får tillbaka lite bakterier! Finns nog dom som kommer med bättre svar än mig, men du behöver inte oroa dig :)

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt fraktsedeln ska transporten ha gått med värme och stenen lukta inte illa iallafall. Så det är väl bara att köra på med den här stenen och se vad som händer, eller?

Tja, varför inte? har den gått med värme ska det inte vara någon fara ju. Visst en massa djur har luktat illa, jag köpte begagnad sten här som började lukta f-n när jag la i den i karet (var nog massa svampdjur som dött) men nu efter ca 1v börjar lukten försvinna. Så du kanske ska vara beredd på lukt, vad har du för skummare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det låter bra viktor. stressa inte. ta det lugnt och låt stenen gå in sig i ditt kar. och ha lite ljus på första dagarna för att inte få alger. sen ökar du sakta när du ser att du har fått ner nitrat och nitrit.

lägg upp lite bilder också. det är alltid trevligt. sen så ser vi hur stenen ser ut om den är fin eller så..

lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...