Goranius Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Vaknade upp och tittade in i akvariumet och det var klart och fint gick och åt frukost kom tillbaka 45 min senare och då är akvariumet mjölkvitt.Fattar ingenting har nu gjort alla tester och allt ser bra, ett lite för ph men annars inga problemHar nu satt in extra syrepump och ska se vad som händer det har börjat klarna lite, men det är lite mysko.Någon somhar varit med om något liknande eller kanske bara har en förklaring? Citera
Niclas Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Har du musslor i akvariet? De kan släppa sperma i burken har jag hört, de ska tydligen inte heller vara så bra.`?Eller har du en kalkmixer som fått för sig att köra lite extra mycket? Citera
Goranius Postat 9 oktober 2004 Författare Postat 9 oktober 2004 Inga musslor men dock en kalkmixer men denvar inte igång vid tillfället men nu 4timmar senare så har det nästan klarnat upp och alla fiskar och koraller ser ut att må bra, helmysko!! Citera
Dimorb Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Var det material i vattnet eller fanns där inga partiklar som du kunde identifiera som grus eller korn?För om du kan se att det är grus/sand/korn eller liknande så kan det vara så att någon av fiskarna gör "propellern" det vill säga biter fast i en sten och vispar satan med stjärten.Det blir väldigt tydliga effekter om du har bottengrus och någon fisk gör så. Clowner brukar fiffla mycket ifall du har någon sådan. Citera
Goranius Postat 9 oktober 2004 Författare Postat 9 oktober 2004 Där har vi något jag har en stor clownfisk(Amphiprion sebae) som är livlig och far runt och röjer lite då & då för nu har allt lagt sig och kalkmixern går nu så det kan det inte vara. men det är konstigt ändå för det var så mycket men vi får väl se om det kommer tillbaka någon mer gång.Tack för alla svar! Citera
Dimorb Postat 9 oktober 2004 Postat 9 oktober 2004 Just Clarkii brukar göra så. Mina gör det också imellanåt men som tur är så har jag inget bottenmaterial. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.