ellizen Postat 16 januari 2009 Dela Postat 16 januari 2009 Jag och min kille var i Egypten för ett år sen ungefär och såg några stora fiskar som vi inte lyckats klura ut vad det är.Tänkte om någon här vet vad det kan vara. Dom var ca 30-40 cm långa, hade som en sorts "näbb" framtill och var väldigt nyfikna.Här är en lite halvtaskig bild jag tagit från bryggan:En till:(inte jag som matar)Vore kul att få veta vad det var för något.Ber om ursäkt ifall jag lagt denna under fel kategori. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bicolor Postat 16 januari 2009 Dela Postat 16 januari 2009 Hej! Ser ut att vara nån papegojfisk, ska se om jag hittar mer info... fina bilder för övrigt!!Edit: Kollade i Dr. Burgess Atlas men hittade inte exakt vilken sort men du kan googla efter bilder på parrotfish, det finns en del bilder!mvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bicolor Postat 16 januari 2009 Dela Postat 16 januari 2009 Kollade i Dr. Burgess Atlas men hittade inte exakt vilken sort men du kan googla efter bilder på parrotfish, det finns en del bilder!mvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ellizen Postat 16 januari 2009 Författare Dela Postat 16 januari 2009 Ah jag googlade en del och hittade. Kanske inte exakt rätt sort men nåt liknande iaf Tack så mkt för svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 17 januari 2009 Dela Postat 17 januari 2009 Svårt att se på bilden men en av de vanligaste som man nästa alltid ser är: Hipposcarus harid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.