Gå till innehåll

Giesemann vs andra fabrikat?


Mattias.Widell

Rekommenderade inlägg

Hej, när jag köpte min första MH armatur fick jag av handlaren veta att det är fabrikatet som gäller, andra fabrikat som tex Arcadia, Aquamedic mm håller inte alls samma kvalitet.

Låter som att handlaren var partisk för att han kanske bara sålde Giesemann?

Så jag undrar om ngn av er har erfarenhet av Giesemann och även andra fabrikat, och kan tala om för mig om det skiljer något generellt i byggkvalitet mellan dettata märke, och andra kända kvalitetsfabrikat som tex Arcadia och aquamedic.

Tack på förhand!

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, det är som alltid alltså, man får även i detta fallet vad man betalar för :-) Själv har jag enbart haft Giesemann, och dom armaturerna har jag varit mycket nöjd med, vill helst hålla mig till detta märke eftersom det är bra kvalitet. Anledningen till att jag kollat på andra fabrikat är att jag tycker giesemann kan ha konstig plasering av ljuskällorna i rampen, jag skall ha en ramp med 1x150w mh + 2 eller 4 X t5 rör.

Jag hittade en svingrym ramp på giesemanns hemsida, 1x150w + 4x24w t5, men så ser jag att mhn sitter inte placerad i mitten, utan något åt sidan, gött irriterande på en annars så grym ramp!

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, det är som alltid alltså, man får även i detta fallet vad man betalar för :-) Själv har jag enbart haft Giesemann, och dom armaturerna har jag varit mycket nöjd med, vill helst hålla mig till detta märke eftersom det är bra kvalitet. Anledningen till att jag kollat på andra fabrikat är att jag tycker giesemann kan ha konstig plasering av ljuskällorna i rampen, jag skall ha en ramp med 1x150w mh + 2 eller 4 X t5 rör.

Jag hittade en svingrym ramp på giesemanns hemsida, 1x150w + 4x24w t5, men så ser jag att mhn sitter inte placerad i mitten, utan något åt sidan, gött irriterande på en annars så grym ramp!

/Mattias

har också sett på den rampen, pär har rätt , det står på sidan att man numera kan förflytta mh'n lite åt båda sidorna om man inte vill ha den i mitten..

o rampen är ju inte direkt ful..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, japp det är infinity rampen jag tänker på, då e den ju riktigt grym, om man kan flytta mhn dessutom :-) Jag läste inte om den, utan såg att mhn inte såg ut att sitta i mitten, till min besvikelse, men kan man ha den i mitten och även flytta den i sidled, är ju rampen så grym den kan bli! :-)

Det är en sådan jag vill ha, gör grym!

Tack för infon, får börja spara pengar, hehe.

Mvh /Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, japp det är infinity rampen jag tänker på, då e den ju riktigt grym, om man kan flytta mhn dessutom :-) Jag läste inte om den, utan såg att mhn inte såg ut att sitta i mitten, till min besvikelse, men kan man ha den i mitten och även flytta den i sidled, är ju rampen så grym den kan bli! :-)

Det är en sådan jag vill ha, gör grym!

Tack för infon, får börja spara pengar, hehe.

Mvh /Mattias

bara o beställa :)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...