Gå till innehåll

Tubastrea aurea


blaze

Rekommenderade inlägg

Frusen artemia/mysis är bra foder, mata varannan/var tredje dag som minst och se till att iaf 90% av polyperna får mat var gång.

tackar för svaret!

jo jag satte mig o googlade o hittade lite info där de stog bla att jag lättast plockar upp den o låter den va i en egen behållare under matning så den får i sig bra me mat, låter som att man har ett nytt husdjur att ta hand om hehe

hade faktiskt ingen aning om vad den krävde innan jag fick den igår (köpte den inte i butik eller nått utan fick me den när jag köpte lite andra koraller som en bonus då den inte trivdes i de karet) men nu står den bra (hoppas jag) och så ska jag börja matningen imorn då så ser vi hur det går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alright... förslagsvis så sköter du den så väl du kan så länge du orkar och sen gör samma sak, skicka med den till någon annan. Min personliga uppfattning är att den är en korall som är väldigt fin, den är kul att ha ett tag men det blir tröttsamt i längden att alltid behöva tänka på att den får mat. Dessutom är det smådrygt att räkor sliter maten ur den om man sätter itllbaka den i karet för fort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alright... förslagsvis så sköter du den så väl du kan så länge du orkar och sen gör samma sak, skicka med den till någon annan. Min personliga uppfattning är att den är en korall som är väldigt fin, den är kul att ha ett tag men det blir tröttsamt i längden att alltid behöva tänka på att den får mat. Dessutom är det smådrygt att räkor sliter maten ur den om man sätter itllbaka den i karet för fort.

jo jag kan tänka mig att man blir less på matningen m.m. helt klart, så den kommer nog inte stanna i mitt kar för evigt.

men som du säger så är det en fin korall så jag hoppas den tar sig bra i karet då den va lite sliten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...