crille Postat 24 februari 2009 Författare Postat 24 februari 2009 ja nu är burken på plats och revet byggt, försökte knäppa lite igår.men får inga bra bilder med min kamera, min dotter har lovat att taså pics kommer inom kort, kan tillägga att jag känner mig nöjd än sålänge:)
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 nu har det varit igång tre veckor, värdena börjar stabilisera sigsom ni ser kommer jag att börja med koraller längst ner, för attsedan sätta mer krävande djur längre upp, när inkörningen blivitklar, jag har startat helt efter zeoguiden "nystartat akvarium"bilderna är inte så bra.
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 snyggt! men saknar du inte dom stora firrarna?? hehejo, lite faktiskt. man måste tänka lite annorlunda i butiken,jag kommer på att satsa på ett stim av "hemlig art" om etttag!
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 låter spännande! i butiken?? nu har jag missat nåt..?nä jag menade att nu kan man ju inte välja för stora fiskar! "stimmet" tror jag inte jag setti sverige:)
jens karlskrona Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Grymt läckert Crille!Riktigt "dramatiskt rev"Måste kännas skönt att gå ner lite oxå i storlek, det är ett j#¤*la jobb med stora kar.
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 tack jens:), jo helt klart känns det skönt, det är ett jäkla jobb när detär för stort, det känns helt rätt faktiskt, även om jag njuter av att sestora kar! känns lite lättare med scapingen i en kub!
Syd Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Tusan vad bra det blev Crille, såg din f,d Sohal den var inte liten den.
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 tack syd,nä den var stor, hoppas den får det bra. var fäst vid den:smiley13:
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 Ser bra ut Crille, stimm säger du?ja, ett litet stim blir det, men inte anthias:)
saltishenke Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Skit fint Crille !Hur länge har det varit igång sen start med zeon och märker du skillnad från tidigare starter utan zeo ?
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 tack henke, ja det går inte att jämföra med "gammeldax" starter, fått lite brunalger, men det kan vara överdosering av zeostart,
saltishenke Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Ok Jag ska själv göra en omstart med nu sand och lite ny sten och då som du enligt zeoguiden !Väldigt trevligt att se ditt kar hade ett sådant tidigare men hittade aldrig någon bra belysning men det verkar du gjort är det T5 4*24 ?
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 det är t5 två ramper sammanlagt 8 39w rör , rören är blandat KZ fuji purple och new generation.en mycket prisvärd ramp http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/Article/pgArtList.php?iMenuId=146
amatören Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 snyggt kar...skall bli intressant att se vad det är för stimm du skall ha.
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 snyggt kar...skall bli intressant att se vad det är för stimm du skall ha.hehe, måste ju ha en cliffhanger:)
crille Postat 5 mars 2009 Författare Postat 5 mars 2009 tack wiking, det är ju under uppbyggnad, och det är en kul fas i hobbyn:)
Jens Netteberg Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Kan bara hålla med de andra att det ser mycket bra ut
Rekommenderade inlägg