adddo Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Har sett att man kan använda gummisnoddar??Finns det andra vettiga sätt? Citera
aengus Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 eller stripes o då helst de svarta, eller så kan man använda under vattenslim. Citera
zippo Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 tex Deltec AquaScape "construction epoxy" kalkalgsfärgat funkar bra Citera
adddo Postat 13 oktober 2004 Författare Postat 13 oktober 2004 Zippo. Funkar det under vatten? Alltså, måste jag ta ut stenen ur akvariet och limma, eller kan jag låta stenen vara i akvariet o limma på korallen direkt? Citera
zippo Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 det är till för att andvända under vatten ,kan vara lite kinkigt attfästa i början men efter en liten stund blir det stenhårt Citera
zippo Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 men mindre fraggar har jag sett att folk har andvänt attac supergel lim "finns bla på clasohlson" Citera
wrang Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 tex Deltec AquaScape "construction epoxy" kalkalgsfärgat funkar bra Dock blir det en rosafärgad grumlighet i karet efter att man knådat ihop detta, Kan inte tänka mig att det är någon fara men vad är det som fälls ut då man för ner det i karet..... Citera
christian Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Gummisnoddar har en viss tendens att skära igenom korallen.Bättre är faktiskt att använda buntband eller ett fint plastnät.De flesta koraller (även mjukkoraller) går alldeles utmärkt att limmafast med superlim. En del mjukkoraller bör dock torkas av innan delimmas.När det gäller stenkoraller är det nästan bara superlim ellerepoxymassa som gäller. Kan du ta upp stenen som du vill fästa korallenpå så använd superlim. Betydligt mycket snyggare och inte så klumpigtsom en stor "blobb" massa. Citera
zacha Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Vissa mjukkoraller kan man använda fiskelina +superlim fungerar bra för mig.Typ sy fast dom mot en sten eller dylikt.Zacha Citera
Guest C.caeo Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Jag använder LoctiteSuper Attak Gel eller det vanliga, problemet med det vanliga är att det är lite för rinnigt, men gel varianten e riktigt bra torkarsnabbat ca.2 sek sedan e det bara tillbaka ner i tanken. Citera
adddo Postat 14 oktober 2004 Författare Postat 14 oktober 2004 Det är ju just det att jag har lite problem med att ta ur stenen ur akvariet... Citera
jower Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Du kan ju alltid köpa mindre stenar att fästa dem vid. Som du sedan lätt kan flytta på vid behov. Citera
adddo Postat 14 oktober 2004 Författare Postat 14 oktober 2004 Japp har ett gäng koraller som sitter så Jower och än så länge funkar det bra. Men snart kommer det i fiskar i karet, som kanske tycker att korallerna borde stå nån annanstans . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.