Gå till innehåll

Bra fart på forumet nu!


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Jag har haft en känsla av att det har varit extra mycket inlägg den senaste tiden. Kanske har ni andra det också?

Nu när jag ser besöksstatistiken ser jag ett tydligt trendbrott i januari 2009. Jag har ingen direkt förklaring till detta, men kul är det ju! Visserligen lade vi ut lite marknadsföring för SG på Husdjursmässan i Kista i början av januari, men det låter otroligt att det skulle kunna vara förklaringen. Kanske ni andra har en aning?

Jag visar också en karta på varifrån de senaste 100 inloggningarna kom ifrån. Det ger ju en ganska bra geografisk bild över var SG-besökarna (och inte bara registrerade medlemmar) bor.

post-1358-14468916766607_thumb.jpg

post-1358-14468916766724_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt kalmar är inte med fast jag vet att jag varit online flera ggr om dagen. säkert fler från trakten varit online.

Jag vet inte hur den där geografifunktionen fungerar. Jag antar att det bara är vissa internetoperatörer som visar geografin på användarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur den där geografifunktionen fungerar. Jag antar att det bara är vissa internetoperatörer som visar geografin på användarna.

ISP'n är sällan, eller aldrig inblandad. Det kan finnas internet operatörer vars anstälda i brist på sysselsättning lägger till IP tabeller i lister som tex den här, men normalt fungerar det precis som sidan beskriver. Du använder tjänsten för att hitta en IP adress fysiska plats, och samtidigt ger du dem den ip information du har. Den defaultar till att berätta var du som besökare kommer från.

I mitt fall, "Location: ... actually we haven't a clue. "

När jag har skrivit färdigt här kommer jag lära deras site att jag bor i Helsingborg, och sen har den koll på det med. Nästa man som får samma IP av BB2's stadsnät, kanske bor någon annanstans dock... Mer exakt än så är det alltså inte. (Och inte helt sällan registreras hela IP områden på registratorns adress, vilket alltså skulle få sidan att säga att jag bor i samma stad som BB2's högkvarter. Det är "de bättre" komerciella listornas primära lösning för att kuna ange någon adress för de flesta.)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...