Nizztos Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 De fraggar jag får hem sitter vanligen på en fraggsten med slät botten. Jag har problem att fästa dessa i revet då det är svårt/omöjligt att få något att fästa i denna släta yta.Hur brukar folk få fast dessa fraggstenar i revet? Citera
Moose Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 bryt loss dom från stenen?skulle ngn bit sitta kvar i stenen har du ju en ny minifragg =) Citera
Nizztos Postat 9 februari 2009 Författare Postat 9 februari 2009 bryt loss dom från stenen?skulle ngn bit sitta kvar i stenen har du ju en ny minifragg =)Definitivt ett alternativ. Funkar dock inte på alla fraggar. Citera
Lilla Nemo Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Klegga fast dem med koralllim brukar jag göra. Citera
Nizztos Postat 9 februari 2009 Författare Postat 9 februari 2009 Klegga fast dem med koralllim brukar jag göra.Hur får du limet (vilken typ?) att fästa i fraggstenen? Tvåkomponent är ju helt omöjligt och speedglue är nästan omöjligt. Speedglue fungerar ibland för mig, men långt ifrån alltid. Citera
Ted Camenius Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Bryter alltid bort fraggstenen när jag köper fragg.På en fraggsten kan mycket ohyra mm sitta utan att man ser.Dessutom är den lättare o limma som man vill ha den utan sten. En ny fot läggs snabbt ut.Knepet med tvåkomponents lim är att bara trycka dit limklutten utan att vrida o småpilla för mycket för då lossnar den bara. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.