Gå till innehåll

ZEOstart 2 dosering ?


saltishenke

Rekommenderade inlägg

Hej !

Jag ska dosera ZEOstart 2 till 150 liter finns det något bra sätt att få rätt dos på ?

Man ska ju ha 2 ml/1000L =0,002ml varje dag till 100L jag har testat med kanyler men det finns ju bara som minst 2/ml med linjer vid varje 0,1 ml

Jag doserar :

zeobak : 1 droppe i veckan

zeofood : 1-2 droppar varje dag

coralvitalizer : 1 droppe varje dag

coralsnow : Har jag men inte dosering nu.

zeostart : ?

ca 300g zeo i strumpa

ca 1,5 dl aktivtkol i strumpa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4y2RwP8DcQ+d6rT9ATiAAAAAElFTkSuQmCC

Hej !

Jag ska dosera ZEOstart 2 till 150 liter finns det något bra sätt att få rätt dos på ?

Man ska ju ha 2 ml/1000L =0,002ml varje dag till 100L jag har testat med kanyler men det finns bara som minst 2/ml med linjer vid varje 0,1 ml

Utan att ha någon aning om hur ZEOstart beter sig rent biologiskt/kemiskt, så är första tanken som slår mig att spä ut med osmos- eller destillerat vatten. 1 ml ZEOstart och 9 ml vatten, blanda, ta upp 3 ml lösning och den borde innehålla 0,3 ml ZEOstart som borde vara rätt för 150 liter.

Men om din spruta nu har markeringar för 0,1 ml så det ju bara att ta upp 0,3 ml ZEOstart..

2ml/1000l => 1ml/500l => 0,1ml/50l => 0,3ml/150l

(med reservation för hjärnsläpp klockan 03:00 på morgonen)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag missförstår men 2 ml/1000 l blir ju samma koncentration som 0,2 ml/100 l. Inte 0,002 ml.

Hej !

Jag ska dosera ZEOstart 2 till 150 liter finns det något bra sätt att få rätt dos på ?

Man ska ju ha 2 ml/1000L =0,002ml varje dag till 100L jag har testat med kanyler men det finns ju bara som minst 2/ml med linjer vid varje 0,1 ml

Jag doserar :

zeobak : 1 droppe i veckan

zeofood : 1-2 droppar varje dag

coralvitalizer : 1 droppe varje dag

coralsnow : Har jag men inte dosering nu.

zeostart : ?

ca 300g zeo i strumpa

ca 1,5 dl aktivtkol i strumpa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att ha någon aning om hur ZEOstart beter sig rent biologiskt/kemiskt, så är första tanken som slår mig att spä ut med osmos- eller destillerat vatten.

Har för mig att jag läst på zeovit.com att man isf ska späda med destillerat inte osmos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hjärnsläpp japp det kan man ju säga tack alla och Wrang japp det är en sådan kanyl jag har trodde att det skulle vara 0,002 ml !

Och jag visste att man ska spä det men det blir ju lite man losar på 0,002 ml om man ska spä 0,2 ja man e snurrig på natten med allt i huvudet hehehehe.....

Tack än en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...