Azrael Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Hej, Min gamla MH - armatur dog inatt, när jag skulle sätta på den idag så hände inte ett skvatt. Jag vet inte om lampan är trasig eller om det är något annat som har pajat, men lampan är rätt ny (har gårr typ 20 timmar) så troligen är det väl något annat. Jag har googlat hela dagen men inte hittat någon vettig info om var jag köper reservdelar och vad de kan kosta. Vad göra? Jag är mycket olycklig eftersom jag hade tänkt göra iordning akvariet i helgen. Citera
Azrael Postat 14 februari 2009 Författare Postat 14 februari 2009 Ingen? Ingen som vet var man kan vända sig i Stockolm? Citera
saltishenke Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 Ny eller beg armatur ?Är den ny så e det ju garanti på den och kolla med någon anna som har samma lampa om du kan få åka och testa din lampa i en annan armatur !Skulle det vara ballasten så kan du byta den. Citera
Azrael Postat 14 februari 2009 Författare Postat 14 februari 2009 Armaturen är gammal, säkert 10+ år jag har köpt den beggad från tyska ebay. Lampan är som sagt rätt ny. Var hittar jag ny ballast? Det som sitter i ser ut som en trafo och två kondensatorer, den ena står det "ignitor" på. Måste jag byta allt? Citera
stigigemla Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 Jag tycker du skall pröva en annan lampa. Det är inte helt ovanligt med fabrikationsfel. Citera
Coralkiller Postat 15 februari 2009 Postat 15 februari 2009 du kan hitta en 150w don för 350 kr på ahlsell eller solar! hitta bara nån med firma som kan köpa ut det till dig! mvh Jerry Citera
Azrael Postat 16 februari 2009 Författare Postat 16 februari 2009 Ok, jag ska kolla Ahlsell, tack!Den är på 150 w. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.