Gå till innehåll

flytt, vad händer då?


AlexanderClown58l

Rekommenderade inlägg

Hej,

ja har suttit o funderat lite, hur vad gör man om man måste flytta akvariumet ex. säg att ja skulle byta bostad, är det att börja om från början då, eller hur ska det hela gå till?

Ganska ny, intresserad av alla möjliga tips, karet Clownhotell 58l,

kom med tips och idéer om hur man gör på det smidigaste sättet det är guld värt!

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att flytta ett clownhotell bör inte vara speciellt svårt? om du nu inte flyttar 100 tals mil.

Börja med ta ur 20 liter vatten, se till att de levande stenarna inte kan skada växter och djur (kanske fånga fiskarna och plocka ur korallerna och transportera dem i påsar). Ta sen burken under armen och kör den till ditt nya hem och släng in de 20 liter du tog ut för att slippa skvalp.. Därefter bör det inte svara speciellt svårt o bara återställa korallernas position och släppa i fiskarna då pumparna rensat de värsta ur vattnet igen?

Nu e jag bara nybörjare men att flytta ett så pass litet och kompakt kar borde inte vara nån större utmaning väl? Vattenvärden bör inte ändras speciellt mycket på kortare stunder. Äger själv ett clownhotell som genomgått en kortare flytt men den var mycket kort säg 20 min utan el.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tömde ut mitt helt på vatten, sten och djur och hade det i 10litersspannar med lock. Det var rätt tungt att flytta fast jag bara hade sand och några centimeter vatten på botten. Jag skulle inte rekomendera att flytta med vatten och sten i akvariet eftersom det kan bli tryck på fel sätt på bottenglaset och med lite otur kan det säkert spricka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...