Gå till innehåll

Akwalux


metcrue

Rekommenderade inlägg

Någon som har erfarenhet av akwalux akvarier?Och då framförallt deras bänkar. Är lite sugen på ett 960 liters, men det är ju halv skoj om bänken börjar att bågna efter några år.

Håller nämnligen på att planera ett större fisk akvarie och måtten på 960 är toppen. 200*80*60 (L*D*H).

Mvh Daniel Olsson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kom igen Daniel! Du måste ha större ambitioner än så. 960L!!! Över 1000 måste du hasmiley2.gif.Jag sitter och funderar på dessa mått till ett fiskkar.

250x75x60 = 1125L

300x60x60 = 1080L

300x70x60 = 1260L

275x70x60 = 1155L

225x80x70 = 1260L

200x80x80 = 1280L

250x70x70 = 1225L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Heltokey mått men för kort för mig. Tänk vad man kan slösa dyrbar tid på strunt som en liten skiss jag gjorde nyss. Detta är ett 1125 framifrån och jag ville se hur min clowntryckare Ozzy skulle få det när han blir 30cm. I den storleken på fisk så blir karet inte så jäkla stort ändå. Nåja här är min lilla skiss i alla fall

baenk.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en överläggning med regeringen och har hittat en annan plats för ett akvarie. Denna plats möjliggör ett djupt kar, upp till en meter djupt så om jag gör ett kar på 200cm långt eller möjligen 225cm långt och 100cm djupt och 60cm högt blir det 1200L eller 1350L. Detta kommer att bli grymt fint till tryckare,fjärilar och kejsare eller vad säger du Daniel? Akwaluxkaret var inte speciellt dyrt utan jäkligt prisvärt ju 5000:- är ju kanonpris för ett sådant kar. bara att köra igång Daniel nästa år hänger jag påsmiley1.gifHär är ett par bilder

Akwalux%20960.bmp

img_0037.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag vågar mig inte upp i dina mått men så bor jag ju i en lägenhet och allt annat än utkörning är uteslutet. Vägrar bära fler kar. Men har man plats så är saken biff, stort är bra sörre är bättre. Framför allt när man vill ha stora fiskar, och det vill vi ju ha. Ozzy skulle nog må fin fint i ett 1100. Själv vill jag ju först och fämst ge min sohal ett riktigt hem, 120 liter är ju lite cellskräcks varning på. Visst skall vi ha macho fiskar, kollade i en dyktidning med reportage om de vackraste dyk ställena i världen, snacka om att det finns grymma fiskar.

Karet är billigt men blir dyrare med möbel, nu är jag ju inte intresserad av lysrampen utan endast karet och möbeln, kollade in möbeln på akvarieudstyr... där låg den på 4000:-.Lägger upp detta projekt på de kommande månaderna, men måste måla vardagsrummet innan jag kan ta in kolossen. Det är jobbigt att måla.

Skall och diskutera kar med min lokala akvariehandlare i morgon så får vi se vad han säger, men jag tror att han tar hem från simontorp.

Alla komentarer är välkommna, även förslag till teknik. Jag har ganska klart för mig vad jag behöver men det är ju kul att disskutera.

Fortsättning följer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Alla komentarer är välkommna, även förslag till teknik. Jag har ganska

klart för mig vad jag behöver men det är ju kul att disskutera."

Hihi, du behöver ju en skummare,,,,

hahahaa,,,,, en stor sådan ,,,hahahhaaa,,,,,, minst

1.90 MOHAHHAHAHAHAHAAAA

ROFL!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

A, det känns lite surt just nu, men det löser sig. Fick monterat i hop bänken i alla fall. Hur fasen den nu skall hålla är för mig helt obegripligt men den tillhör ju karet så man får väll tro på tillverkarna.

Tack så mycket för en grymm länk Zippo

Ps Karet vägde enligt länken ca:126 kiloDs

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Daniel. Byt karet mot ett nytt! Laga inte det. det blir aldrig riktigt samma och ett lagat kar känns i alla fall för mig inte riktigt bra. Korallen jag fick har redan pumpat upp sig och den ser ganska okey ut med tanke på att den nästan blev uppäten av din dvärgkejsare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...