Marko Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 Är det görbart att ha t.ex. en E. quadricolor i ett RSM (brutto 130 liter) med standard belysning (2x55 w T5)? Citera
diskustok Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 jag presonligen skulle inte göra det dom kan blir riktigt stora men mkt fina.tanken på hur stora dom blir och akvariets volym minskar med andra koraller.skulle hellre skaffa andra koraller istället för anemonen.min åsikt iafmvh diskustok Citera
NephruruS Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 om inte annat så kan du köpa en liten och sen lämna/byta den i butiken mot en liten sen när den blivit för stor (många butiker går med på sånt iaf) Citera
Marko Postat 26 februari 2009 Författare Postat 26 februari 2009 Ok, så det är volym problem snarare än belysningsproblem som ni ser? Citera
diskustok Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 belysningen tro inte e det svåra problemet tanken på dom vandra tills dom hitta sin plats.har haft 4 olika sorters förut i samma kar!.alla hittade sna platser dom tivdes bra med så det går för i en rsm e ju fisk volymet ca 100 liter om jag har förstått rätt. då e det ju 1 watt per liter lite mer än det Citera
john.w Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 min ville ha mycket ljus för den klättrade upp å satte sig nästan högst upp på revet och jag kör med 250w MH + 2x24w t5 Citera
Zemilor Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 Lyset bör inte vara några problem. Min E. Quadri har satt sig lugnt tillrätta nästan längst ner i en skreva i mitt 58l clownhotell. Kommer ut riktigt fint på dagarna och clownerna har hittat rätt i den nu med. Så att köpa en för dig bör inte vara några problem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.