Gå till innehåll

Alger till Fiskarna


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Funderar på vilken av följande som rekommenderas mest utav er rävar på forumet samt hur länge det lär räcka med ett pack av Julian´s alger.

12 g låter inte som mycket mat direkt.

http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&i temid=2372

eller

http://www.akvarieudstyr.dk/database/vis_produkter.asp?Produ ktID=6456

Det är ju en viss prisskillnad också. tacksam för svar.

mvh Andre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har köpt julian spung,det är mer än det ser ut,och kirurgen älskar detsmiley4.gif.har även hört att man kan köpa norialger i asiatbutiker,för en

struntsummasmiley2.gif.

jag köper norialger på konsum för ca 30:- "gröna rostade" köpte bruna orostade först ,men dom gillade gröna lika bra !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

zippo: Du tror inte det kan vara något farligt i de sakerna man köper från livsmedelsaffärer?

Ändamålet är ju inte att mata saltvattensfiskar med de varorna som man inhandlar där.

Jag överväger starkt att inhandla alger frånmataffärer då priset är helt ok men å andra sidan vill man inte vara snål när nu hobbyn kostar som den gör så kanske man kan lägga ut de kr också istället för att riskera allt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat både med rostade och orostade och fiskarna gillar både och, dom verkar t.o.m vara mer förjusta i den rostade. Har inte sett att dom far illa av det på nått sätt. Dock så har jag funderat lite på vad som händer med näringsämnena under rostningen, risken är ju att mycket av vitaminerna och liknande försvinner vid uppvärmning. Nån som vet hur det står till med detta?

Mvh Johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

zippo: Du tror inte det kan vara något farligt i de sakerna man köper från livsmedelsaffärer?

Ändamålet är ju inte att mata saltvattensfiskar med de varorna som man inhandlar där.

Jag överväger starkt att inhandla alger frånmataffärer då priset är helt ok men å andra sidan vill man inte vara snål när nu hobbyn kostar som den gör så kanske man kan lägga ut de kr också istället för att riskera allt.

nä det är rena norialger varken mer heller mindre alltså inga tillsatser "om man nu ska litepå innehållsförteckningen"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört att de rostade norialgerna inte ska vara bra så jag kör med torkade som jag köper i hälsokostbutiken kostar 55:- för en påse och jag har massor kvar efter 7 månader så det är ju ingen kostnad. I början kan en del fiskar inte tycka om nori men de kan inte låta bli norin i alla fall så efter ett par dar så älskar de det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köp alla sorterna, jag tror du skall variera fiskarnas kost så mycket som möjlig, jag använder alla tre sorterna av seaVeggis, nori, spirulinaflingor, vanliga flingor, fryst krill, gamma, artemia och till fryst foder tilsätter jag Seras vitaminer och PhytoPlan. Om man köper flingfoder så köp stora burkar dels så är flingorna störrre där och så smulas de inte sönder när man stoppar ner fingrarna och skall mata(Gäller i alla fall O.S.I.) Fördelen med seaVeggis och nori är ju också, att man kan mata större fiskar medstora remsor som man river av. Kom lite utanför ämnet.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på Nori så måstye jag fråga hur ni gör när ni matar med den?

Jag fäster en bit med en gummisnodd på en slang som jag slänger i. Men jag upplever att det trasas sönder och far runt i hela akvariet. Till och med mina putsarräkor är helgalna i det. Jag kör med helt vanliga från KOnsum

Hur gör ni? slänger ni i en bit bara?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på Nori så måstye jag fråga hur ni gör när ni matar med den?

Jag fäster en bit med en gummisnodd på en slang som jag slänger i. Men jag upplever att det trasas sönder och far runt i hela akvariet. Till och med mina putsarräkor är helgalna i det. Jag kör med helt vanliga från KOnsum

Hur gör ni? slänger ni i en bit bara?

jag köpte en klämma med sugpropp,funkar kanon

har pm:at dig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...