Gå till innehåll

Sitter och spånar på uppgradering.......


holken

Rekommenderade inlägg

Sitter och spånar på uppgradering (den kommer ej att ske just nu men har börjat planera i alla fall)

Funderar på att måttbeställa ett kar med måtten 170*60*60 alltså strax över 600liter, alt 150*70*65 vilket skulle innebära strax under 700l. Men nu till frågan.....

Vilket glas ska man ha? Tjocklek? Nått annat man ska tänka på när det gäller glas? Har för mig att jag läst nånstans att man får räkna med ca 100kr litern på glaset, stämmer det?

Tacksam för svar

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skönt......då hade jag läst fel, phu. Det kändes dyrt när jag skrev det men som sagt måste ha läst fel då. Uppgraderingen kommer att planeras nogrannt, så det kommer nog att dröja i alla fall ett år innan det är dax för ny balja. Men ska planera noga så att man vet precis vad man vill ha så man kan börja köpa på sig saker så sakteliga. Vi är ju två arbetslösa i familjen just nu så det kan dröja ett tag innan man får ihop pengar till det man vill ha. Men vi kör med devisen att det är bättre att handla lite fastänn det är knapert än att låta bli att handla för då kommer ju tillslut affärerna att försvinna oxå, och det vill man ju inte!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte 100 kr/l nåt slags höftande vad gäller hela klabbet med skummare, pumpar, ljus, LS etc??

Håller också på att planera uppgradering. Vi som har jobb måste ju se till att konsumera mer så att inte fler företag skär ner på personalen utan att de börjar anställa igen! Man skulle nästan kunna se det som en politisk aktion att skaffa större akvarium i dessa dagar, :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte 100 kr/l nåt slags höftande vad gäller hela klabbet med skummare, pumpar, ljus, LS etc??

Håller också på att planera uppgradering. Vi som har jobb måste ju se till att konsumera mer så att inte fler företag skär ner på personalen utan att de börjar anställa igen! Man skulle nästan kunna se det som en politisk aktion att skaffa större akvarium i dessa dagar, :).

:skrattar: det skulle vara nått. Nu har ju varken jag och sambon nått jobb just nu så uppgradering står bara p önskelistan än så länge, men vi kör ändå med devisen att det är bättre att handla för de få slantar som man har över så att handlarna börjar få tillbaka lite framtidstro!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Jaha, det blev inget nytt kar utan ett begagnat på ca 750liter. Lite större än vad vi hade planerat för men men. Priset var det rätta :-)

Kommer att limma om karet under augusti sedan så är det i stort sett bara att köra. Ja sen så ska det fixas med bänken med det är ingen direkt panik med det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det borde dom men vi har redan köpt karet. Så det får räcka. Karet är 210* 60*60 så nog kommer det att få plats, och det är väl huvudsaken. Det enda som vi funderar på nu är hur vi ska placera det i rummet. antingen blir det en avdelare så att man kan se 3 sidor av karet (mest troligt) skulle det mot förmodan inte gå så kommer karet att placeras mot väggen där nuvarande kar sår. väggen är 2,5 meter lång så det skulle oxå funka men nackdelen är man tappar en yta att titta på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...