Gå till innehåll

Ultra min S


Hotrider

Rekommenderade inlägg

Ska du dosera exempelvis 1ml på 100l, bara för enkelhets skull, så kan du göra så att du tar och dina 1ml och blandar i tex en liter osmosvatten. Då vet du att varje ml i din flaska nu innehåller 1/1000's blandning, och du kan fylla på från din litersflaska istället.

Vad har du kommit fram till att du ska dosera i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo precis, har läst där. Läste samma sak som det står på flaskan, hur mkt man ska dosera.

Vad händer om man doserar för mycket? Jag ska tillsätta ytterst lite till mitt 58 liters, några tips på hur jag ska lyckas?

Använd en 1 ml's spruta, tex från salifert-test, om jag inte har räknat fel så blir det ca 0,2-0,3 ml på 60 liter dvs beroende på hur mycket sten och dylikt du har i karet så borde det bli nånstans mellan 0,1-0,2 ml i ditt kar, vilket är fullt möjligt om än lite besvärligt med en 1 ml's spruta. Det blir något lättare om du har en plastspets från ett saliferttest att sätta på sprutan.

Doserar själv 0,2 ml Zeoztart varje dag med en likadan spruta.

OBS! När du mäter med sprutan, titta inte på vätskenivån utan titta på kolvens kant, luften mellan vätskan och kolven är samma luft som fanns i spetsen och kommer att finnas kvar i spetsen när sprutan är tömd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...