Arcticreef Postat 12 september 2010 Författare Postat 12 september 2010 Vilka fiskar blev det?En pytteliten rainford gobi samt en sccoter blennyNya bilder som snälla dottern har plåtat idag med sin mobil. Ser ut som macrosarna är gladare nu.
Arcticreef Postat 22 september 2010 Författare Postat 22 september 2010 Bild från idag. Macrosarna växer men så även de (som jag tror) icke-fotosyntetiska bakteriekolonier (rödaktiga "bollar").
Ted-m Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Jäkla nice kar.Jag fick lägga ner mitt lilla när vi flyttade.
Arcticreef Postat 23 september 2010 Författare Postat 23 september 2010 Jäkla nice kar.Jag fick lägga ner mitt lilla när vi flyttade.Tackar! Och nästan ingen skötsel krävs. Tittar till det max en gång/mån
Ted-m Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 samma här körde macro alger idet inget annat mer en liten revpelare.Jag körde med en nano hangon skummare samt 11W ljusMen det blir mycket liv i burken utan predatorer har aldrig sett så mycket smådjur.Blir uppstart igen efter jag fått igång 900liters.Blir kul att följa detta lilla kar.MVH.Ted
Arcticreef Postat 24 september 2010 Författare Postat 24 september 2010 samma här körde macro alger idet inget annat mer en liten revpelare.Jag körde med en nano hangon skummare samt 11W ljusMen det blir mycket liv i burken utan predatorer har aldrig sett så mycket smådjur.Blir uppstart igen efter jag fått igång 900liters.Blir kul att följa detta lilla kar.MVH.TedKul! Håller med dig. Har en liten scooterblenny som håller reda på alla cops som bildades innan. Varkar vara en hyfsad balans nuHar du några bilder av din burk? Kapa gärna min tråd!
saltishenke Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 Mycket fint vad bra att det funkar så lätt med lite skötsel nästan bud på ett i sommar stugan !
Ted-m Postat 24 september 2010 Postat 24 september 2010 enda bild jag hitta var vid uppstarten av det.
Arcticreef Postat 25 september 2010 Författare Postat 25 september 2010 enda bild jag hitta var vid uppstarten av det.Najs! Hur gick det?
Arcticreef Postat 1 oktober 2010 Författare Postat 1 oktober 2010 Den här veckan, inte bara en bild utan också en film som min snälla son skickade. Behöver rensas lite i burken nu men det fixar jag när jag åker till Stockholm nästa fredag.
Ted-m Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 Nice.Har själv plockat in sakerna från garaget.Är snart klar med mitt stora kar så jag kan köra igång detta.Har en del macroalger av olika slag.Vet inte vad jag skall ha för liv i karet men kanske blir endast eremiter/sniglar vi får se.
Arcticreef Postat 6 oktober 2010 Författare Postat 6 oktober 2010 Hur funkar det med fiskarna?Hälsar på burken i helgen. återkommer med en fylligare rapport då. Men enl sonen verkar allt vara bra
Arcticreef Postat 24 oktober 2010 Författare Postat 24 oktober 2010 Bilder från igår. Det enda som skett sedan den förra bilden är att jag för ca 2 veckor sedan rensade ut lite makrosar. I övrigt ingenting inklusive ingen matning. Mängden röda kalkalger ökar väldigt långsamt. Jag misstänker att det beror på att makrosarna vinner i kriget om näring. Visst ja! När jag var på besök i sthlm för ca 2 v sedan fixade jag n lite S Hystrix fragg. Som synes verkar den ta sig väl och man kan se fler "skott" (vita prickar) som bildats på den.
Arcticreef Postat 2 november 2010 Författare Postat 2 november 2010 Hystrixen växer så det knakar! Kommer att publicera bilder om några dagar. Rätt kul att en sådan här enkel o lättskött burk funkar för SPSer.
Arcticreef Postat 8 november 2010 Författare Postat 8 november 2010 Precis åter efter besök i Sthlm. Passade på att rensa ur säkert ett halvt kilo macrosar. Tog 3 bilder av hystrixen (2, 3 samt 6/11). Åtminstone tycker jag att det ser ut som den växer.
Arcticreef Postat 8 november 2010 Författare Postat 8 november 2010 Visst växer det! Bra! Var rädd att jag hallucinerade...
saltishenke Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 (ändrat) Bra ska det va att allt funkar så bra speciellt med hysterixen Ändrat 8 november 2010 av saltishenke
Arcticreef Postat 8 november 2010 Författare Postat 8 november 2010 Hehe! Ett "SPS kar" som bara behöver 3 minuters skötsel i månaden....
Arcticreef Postat 21 november 2010 Författare Postat 21 november 2010 Bilder från idag. Spana in Hystrixen! Kolla också in Sarcophyton som jag räddade från ett underbelyst akvarium hon fiskhandlaren vid Bromma flygplats. Börjar bli mycket gladare!
PatriksS Postat 22 november 2010 Postat 22 november 2010 Snyggt!! Synd att man inte kan tillsätta någon algbetare som kan ta de luddiga röd-bruna algerna utan att röra allt det snyggt gröna.
Arcticreef Postat 22 november 2010 Författare Postat 22 november 2010 Snyggt!! Synd att man inte kan tillsätta någon algbetare som kan ta de luddiga röd-bruna algerna utan att röra allt det snyggt gröna.Håller med. Misstänker dock att det inte är alger utan snarare bakteriekolonier. handrensing verkar dock vara effektivt. Blir mindre o mindre för varje gång. macrosarna verkar ta över
Rekommenderade inlägg