Gå till innehåll

Lite tips angående Nedkylning


Patrik Steen

Rekommenderade inlägg

Jag fick tipset att använda Datorfläktar för att kyla ner mitt 37L Clownhotell men är det nån som kanske kan skicka en länk till en tråd som beskriver hur denna personen har gjort för att lösa det med fläktarna rent praktiskt.Jag har letat och har inte hittat nåt liknande själv att läsa om här på Forumet,eller det kanske finns nån som kan beskriva hur man ska göra rent praktiskt för mig som har gjort nåt liknande med datorfläktar det funkar också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har du ju ett lock på dit kar, men viker du upp foderluckan så kan du ha en fläkt sittandes där.

Ta en gammal mobilladdare eller liknande och koppla på svart och röd på fläktens kabel, så har du en fungerande kylning. En sockerbit och avbitartång är allt som behövs. Hur du fäster fastsättningen kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men sånt brukar lösa sig. Se bara till så inte fläkten kan trilla ner i karet.

Får du för dålig fart på fläkten så får du hitta en laddare/adapter med högre spänning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med mobiladdare har jag ju aldrig tänkt på. Har ju ett par stycken som jag inte använder längre. Blir ju betydligt billigare än att handla på någon av kedjorna. Ska genast kolla volten på dom jag har. Tack för tipset som inte var till mig men jag lade beslag på det ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så här har jag det i mitt kar. Jag vet inte exakt hur han har kopplat in dom men jag har en kabel som går längs med huven bak till eldosan.

Tror han köpte en "kontakt" på Elfa som kostade ca 100 kr.

Fläktarna hjälper massor. Har fått ner tempen från 27 till 24 bara av att ha dom på under tiden lyset är på.

post-4334-14468917076102_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har du ju ett lock på dit kar, men viker du upp foderluckan så kan du ha en fläkt sittandes där.

Ta en gammal mobilladdare eller liknande och koppla på svart och röd på fläktens kabel, så har du en fungerande kylning. En sockerbit och avbitartång är allt som behövs. Hur du fäster fastsättningen kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men sånt brukar lösa sig. Se bara till så inte fläkten kan trilla ner i karet.

Får du för dålig fart på fläkten så får du hitta en laddare/adapter med högre spänning.

Jag hittade en adapter på 9 volt på jobb jag har tittat och det får plats tre små fläktar där men hur många tror du där går åt?? jag skruvade isär tre datorer och tog ut fläktarna ifrån dem så jag har ett par liggande här hemma.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...