Arcadius Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Tjenixen,Kan man använda sig av Legobitar att bygga lite ställningar som placeringsmöjlighet i ett fraggkar? Eller det innehåller giftiga ämnen? Barn stoppar det i munnen ganska ofta, men det kanske finns saker som frigörs i kontakt med saltvatten?MvhArcadius Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jupiter Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 hej. jag tror inte det ger några problem med plasten i sig för det är polyetylen hard density klass "PEHD" klart giftfritt men jag tror du kommer få problem med luft i klossarna tror det kommer flyta ganska bra!mvh peter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Lego = Klart giftfritt så det borde inte vara ett problem, och luft är inte ett proble om man bygger under vatten redan från början... Däremot funderar jag på vad som händer med det vatten som kommer stå still i legobitarna.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Ta en bild när du byggt klart "Atlantis" hehe. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mediabrus Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Haha, vilken intresseant tanke! Man kan ju alltid borra hål på sidorna på Legobitarna så borde vattnet cirkulera? Lite småpyssel när man har en stund över sådär... Haha, jag får väldigt roliga bilder i mitt huvud just nu! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jupiter Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Lego = Klart giftfritt så det borde inte vara ett problem, och luft är inte ett proble om man bygger under vatten redan från början... Däremot funderar jag på vad som händer med det vatten som kommer stå still i legobitarna.B!som björn skriver det blir stilla stånde vatten som kommer att ställa till det för dig skulle jag tro.sedan kostnaderna!!! lego är ju inte billigt direkt kan du inte komma över nått plast diskställ eller lysrörs raster av nått slag.mvh peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcadius Postat 7 april 2009 Författare Dela Postat 7 april 2009 Ja, stillastående vatten blir boven i dramat, får se om man kan hitta något annat, fast kreativt, vill inte köra mainstream ideer. Tack för infon! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Klart du ska ha Lego i karet Hur snyggt som helst;)http://www.youtube.com/watch?v=SAivf4CeXSI Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Vad skulle bli problemet med vatten i klossarna?Du stänger ju in vattnet och sen är det där inne, utan att bli förorenat eller läcka något till karet?Det kommer med största sannolikhet att vara det enda i karet som är rent efter några veckor. Bygg på du, ta gärna lite bilder på resultatet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcadius Postat 7 april 2009 Författare Dela Postat 7 april 2009 Haha, inte snyggt petrol! Fy, va kitchigt. Får en vomerande känsla av vyn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Mmm, tror att min stjärnmuräna behöver ett nytt hus..mmm.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Vad skulle bli problemet med vatten i klossarna?Du stänger ju in vattnet och sen är det där inne, utan att bli förorenat eller läcka något till karet?Problemet som jag ser det är vatten som står instängt med ingen, eller väldigt dålig curkulation, och har organiskt material i sig. Det kommer bli dåligt och även om det inte spelar någon roll så länge vattnet är på insidan av lego bitarna, så kommer man ju att släpa ut det när man börjar flytta på lego't för att organisera om fragar, osv, oavsett om man delar legot eller inte. Helt tätt är det ju trots allt inte, så när man flyttar runt det, kommer något av vattnet läcka ut.Det kommer med största sannolikhet att vara det enda i karet som är rent efter några veckor.Om vattnet och lego't varit sterilt och befriat från alla organiska rester när man byggde, så kanske.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Jag förutsätter att man börjar från scratch i detta fallet och bygger en tank, fyller på med vatten, bygger upp legot i tanken, stoppar ner koraller och kör sedan på.Den extremt lilla mängden vatten det kan röra sig om tror jag inte har någon inverkan på systemet som helhet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 tror inte heller det är nåt problem med stillastående vatten, kör på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 Legot lär ju inte vara 100% tätt så en viss cirkulation kan nog ske.Även levande sten innehåller ju vatten med minimal cirkulation... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 7 april 2009 Dela Postat 7 april 2009 såga bort kortändarna på bitarna så kan ju vattnet cirkulera igenom också... eller bygg av tekniklego så har du ju hål i alla bitar...petrol: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.