Gå till innehåll

Lego


Arcadius

Rekommenderade inlägg

Tjenixen,

Kan man använda sig av Legobitar att bygga lite ställningar som placeringsmöjlighet i ett fraggkar? Eller det innehåller giftiga ämnen? Barn stoppar det i munnen ganska ofta, men det kanske finns saker som frigörs i kontakt med saltvatten?

Mvh

Arcadius

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lego = Klart giftfritt så det borde inte vara ett problem, och luft är inte ett proble om man bygger under vatten redan från början... Däremot funderar jag på vad som händer med det vatten som kommer stå still i legobitarna.

B!

som björn skriver det blir stilla stånde vatten som kommer att ställa till det för dig skulle jag tro.

sedan kostnaderna!!! lego är ju inte billigt direkt kan du inte komma över nått plast diskställ eller lysrörs raster av nått slag.

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skulle bli problemet med vatten i klossarna?

Du stänger ju in vattnet och sen är det där inne, utan att bli förorenat eller läcka något till karet?

Det kommer med största sannolikhet att vara det enda i karet som är rent efter några veckor. :)

Bygg på du, ta gärna lite bilder på resultatet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skulle bli problemet med vatten i klossarna?

Du stänger ju in vattnet och sen är det där inne, utan att bli förorenat eller läcka något till karet?

Problemet som jag ser det är vatten som står instängt med ingen, eller väldigt dålig curkulation, och har organiskt material i sig. Det kommer bli dåligt och även om det inte spelar någon roll så länge vattnet är på insidan av lego bitarna, så kommer man ju att släpa ut det när man börjar flytta på lego't för att organisera om fragar, osv, oavsett om man delar legot eller inte. Helt tätt är det ju trots allt inte, så när man flyttar runt det, kommer något av vattnet läcka ut.
Det kommer med största sannolikhet att vara det enda i karet som är rent efter några veckor.
Om vattnet och lego't varit sterilt och befriat från alla organiska rester när man byggde, så kanske.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förutsätter att man börjar från scratch i detta fallet och bygger en tank, fyller på med vatten, bygger upp legot i tanken, stoppar ner koraller och kör sedan på.

Den extremt lilla mängden vatten det kan röra sig om tror jag inte har någon inverkan på systemet som helhet. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...