balofix Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Min aquamedic t5 armatur strular..finns 2 rör i den, den ena lampan lyser svagt efter en stund! Jag har provat att byta röret men det blev tyvärr inte bättre.. någon som vet vad det kan vara? Citera
magnus1975 Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Låter som att HF-donet(Ballast) är trasigt. Citera
stigigemla Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Testa att vända på lysröret. I specifikationen för T5 rör står att de inte får monteras för nära plåtar om de skall tända riktigt. Och rören är osymmetriska. Hjälper det inte är det ballasten. Citera
balofix Postat 8 april 2009 Författare Postat 8 april 2009 okej... men kan man byte den eller? Citera
magnus1975 Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Ja det kan man,det enklaste är att öppna armaturen och titta vad du har för don som sitter där och skaffa ett likadant och bara flytta över trådarna på samma ställe som de satt förut.Triton säljer Osram Citera
Bygert Postat 8 april 2009 Postat 8 april 2009 Det går ju att byta ballast, antingen att sätta in en ny motsvarande befintlig om de inte lyckats tråckla till det för bedrövligt, eller också att köpa en ny lös ballast kopplad till lösa ändkåpor. Innan du börjar med det tycker jag dock att du skall ta och prova med två nya lysrör. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.