Gå till innehåll

Anders nya 718l zeovit Akvarium


a.nilson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

det går att ställa styrkan o pulstiden så det går att köra den i betydligt mindre kar oxå. Bara för att det går så måste man inte köra för fullt.

klarar du att få höger vänster svaj på din euphyllia tex med en pump i ditt kar.. eller så funkar det inte med bara vortechen, utan man måste ha wavebox ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

klarar du att få höger vänster svaj på din euphyllia tex med en pump i ditt kar.. eller så funkar det inte med bara vortechen, utan man måste ha wavebox ?

mvh manne

Alla lpser gungar även på botten. Som du vet har jag bara en vortech.

Vet inte hur korta intervaller man kan ställa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla lpser gungar även på botten. Som du vet har jag bara en vortech.

Vet inte hur korta intervaller man kan ställa.

du har gen2 förutsäter jag, ted's gen1 är ju inga höjdare.. sambon hade grillat mig levande om jag kom hem med en sketdyr pump som brummar så man tror man bor på sj's centalstation..

om du maxar pumpen riktigt och nyttjar full effekt , har vi brumm då ?

eller om den går upp o ner, kommer brumm/oljud då? själv kan jag inte maxa mina 6100/6101 för brummets skull, blir tokig om man ska sitta och irritera sig på sånt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du har gen2 förutsäter jag, ted's gen1 är ju inga höjdare.. sambon hade grillat mig levande om jag kom hem med en sketdyr pump som brummar så man tror man bor på sj's centalstation..

om du maxar pumpen riktigt och nyttjar full effekt , har vi brumm då ?

eller om den går upp o ner, kommer brumm/oljud då? själv kan jag inte maxa mina 6100/6101 för brummets skull, blir tokig om man ska sitta och irritera sig på sånt.

mvh manne

jag ljuger om jag säger att den är knäpptyst men den låter mest i vågläge men inte så d stör mig. Mitt gammla percula lät mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag ljuger om jag säger att den är knäpptyst men den låter mest i vågläge men inte så d stör mig. Mitt gammla percula lät mer.

om du nu kör vågläge.. är brummet återkommande med varje våg då, så att du hör pumpen när den går upp eller ner så att säga..

eller typ självresonas via glaset i visst läge/fart på pumpen..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en liten notis, anledningen till att teds låter är dels

1. det är generation1. generation2 låter mindre än gen1.

2. en av hans pumpar saknar gummiskyddet på impellerdelen vilket medför att han skorrar mot glaset.

jag har oxå en vortech mp40w pump o tycker den e helt grym, klart ej helt tyst men prestandan är outstanding

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...