a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 Ja det har jag ett rent helvete med =) men det blir ett luftigare bygge i nästa kar .. Hur går det med din bläckfisk ?? köpt någon än ??när detta kar är igång igen så skall det andra göras om lite lätt sen kommer bläckfisken. hade förhoppning om att den skulle komma i början/mitten av nästa månad men det får nog vänta nån vecka till. Citera
atropos Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 när detta kar är igång igen så skall det andra göras om lite lätt sen kommer bläckfisken. hade förhoppning om att den skulle komma i början/mitten av nästa månad men det får nog vänta nån vecka till.oki tar Micke hem den till dig ? funderar sj på att dra igång ett RSM och skaffa mig en liten bläckfisk .Men det får bli efter bygget av det stora karet . Citera
a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 oki tar Micke hem den till dig ? funderar sj på att dra igång ett RSM och skaffa mig en liten bläckfisk .Men det får bli efter bygget av det stora karet .Tror det blir så. Har inte hunnit bläckfisksäkra karet ännu, tror det är ganska snabbt gjort då jag har sakerna hemma bortsätt från 2st glasbitar. Hur går det med bygget av det stora? Citera
atropos Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Tror det blir så. Har inte hunnit bläckfisksäkra karet ännu, tror det är ganska snabbt gjort då jag har sakerna hemma bortsätt från 2st glasbitar. Hur går det med bygget av det stora?Tja det ligger väl några månader fram i tiden än , men var inne och pratade lite mer Micke och fick lite priser och så , så ett nytt kar ska det bli iallafall.sen måste frugan också bara bestämma sig hur hon ska ha det i resten av rummet =) och det kan ta lite tid . Citera
a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 Tja det ligger väl några månader fram i tiden än , men var inne och pratade lite mer Micke och fick lite priser och så , så ett nytt kar ska det bli iallafall.sen måste frugan också bara bestämma sig hur hon ska ha det i resten av rummet =) och det kan ta lite tid .säg att nu får hon bestämma sig snabbt för karet kommer nästa vecka. Citera
atropos Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 säg att nu får hon bestämma sig snabbt för karet kommer nästa vecka.Ja då hade det nog blivit fart på henne / men då hade jag haft ännumer att göra . Jag ska ju fixa till det så som hon vill ha det =) Nej det får ta sig lilla tid med akvariet , tycker nästan det är synd att riva ner det gamla när allting fungerar så bra i det . Citera
a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 Ja då hade det nog blivit fart på henne / men då hade jag haft ännumer att göra . Jag ska ju fixa till det så som hon vill ha det =) Nej det får ta sig lilla tid med akvariet , tycker nästan det är synd att riva ner det gamla när allting fungerar så bra i det .Allt tar sin tid. Just därför har det tagit sån tid att få igång detta kar. Citera
a.nilson Postat 26 april 2011 Författare Postat 26 april 2011 Kiselalger o en grön trådalg håller mer eller mindre på att ta över karet nu. ( precis enligt KZ:s schema) Citera
a.nilson Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 dag 5 i kickstarten. kiselalger exploderar o gröna gräsliknande alger lika så. Citera
a.nilson Postat 28 april 2011 Författare Postat 28 april 2011 dag 6. ser ännu värre ut. men alt det gröna blir ju mat till kirurger osv. kiselalgerna ska försvinnan om några dagar. Citera
a.nilson Postat 30 april 2011 Författare Postat 30 april 2011 Nu har kiselalgerna börjat ge med sig. Förhoppningsvis så får jag i nån kirurg i morgon eller måndag. Citera
Laggeman Postat 30 april 2011 Postat 30 april 2011 Jag såg två i Landskrona idag som hade ditt namn på sig. Fina fiskar. Citera
a.nilson Postat 30 april 2011 Författare Postat 30 april 2011 Jag såg två i Landskrona idag som hade ditt namn på sig. Fina fiskar.Kan det var några svarta ned lite rött i. Citera
Laggeman Postat 30 april 2011 Postat 30 april 2011 Hehe, jodå, en i vart korallkar. Lycka till vid fiskeriet, ta med gott om tålamod! Citera
a.nilson Postat 30 april 2011 Författare Postat 30 april 2011 Hehe, jodå, en i vart korallkar. Lycka till vid fiskeriet, ta med gott om tålamod! Lugnt har hela dagen på mig. Citera
a.nilson Postat 1 maj 2011 Författare Postat 1 maj 2011 Har släppt i de första fiskarna o korallerna i kväll. Ska släppa i nån till i morgon eller över morgon. Bilder kommer imorgon. Citera
a.nilson Postat 2 maj 2011 Författare Postat 2 maj 2011 lite nya bilder, karet har fortfarande ingen kirurg som kan beta alger så det är ganska "grönt".nya musslor (3st till hörger)vänster sida av karet. (höger är fortfarande grön) samt alla 10 musslor.[ATTACH]56602[/ATTACH Citera
a.nilson Postat 2 maj 2011 Författare Postat 2 maj 2011 Ser trevligt ut!det är iallafall en början. Citera
Freddi Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Börjar bli många musslor nu !!! Skulle du inte ha i en kirurg i karet?? Citera
_Manne_ Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Vackert Anders.. Någon squamosa i karet av dessa musslor ?Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Chrille_B Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 kommer bli riktigt snyggt med alla musslorna /chrille Citera
Edward Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Trevliga samling av musslor! antar att det kommer mera musslor? Citera
Majki01 Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 lite nya bilder, karet har fortfarande ingen kirurg som kan beta alger så det är ganska "grönt".nya musslor (3st till hörger)[ATTACH]56601[/ATTACH]vänster sida av karet. (höger är fortfarande grön) samt alla 10 musslor.[ATTACH]56602[/ATTACH[ATTACH]56603[/ATTACH]FAN va coolt!! Det digga jag!! Citera
a.nilson Postat 2 maj 2011 Författare Postat 2 maj 2011 Börjar bli många musslor nu !!! Skulle du inte ha i en kirurg i karet??Jo men den vill inte simma in i hoven. Annars få jag tömma det andra karet o jaga upp den. Men det lär nog bli en till ändå. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.