Gå till innehåll

Anders nya 718l zeovit Akvarium


a.nilson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Du körde ett P120 innan du bytte till denna burk med storleken 170x65x65. Finns det något du "ångrar" med storleken, tänkte om det fanns något du skulle velat göra annorlunda? Annan ytavrinning? Annan konstruktion på bänken?

Sitter själv med ett P120 men funderar på något nytt någonstans i den storleken. Tänkte höra om det fanns några bra "lessons learned" :) Jag är lite sugen på att köra mitt nästa kar med en riktigt lång C2C-avrinning...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du körde ett P120 innan du bytte till denna burk med storleken 170x65x65. Finns det något du "ångrar" med storleken, tänkte om det fanns något du skulle velat göra annorlunda? Annan ytavrinning? Annan konstruktion på bänken?

Sitter själv med ett P120 men funderar på något nytt någonstans i den storleken. Tänkte höra om det fanns några bra "lessons learned" :) Jag är lite sugen på att köra mitt nästa kar med en riktigt lång C2C-avrinning...

Konstruktionen på bänken är ändrad till flytten. Beställde ny stålställning med höjd på 92cm istället för den gammla i trä med sammahöjd. Tänk bara på hur du ska ha sumpen. Annars är jag nöjd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstruktionen på bänken är ändrad till flytten. Beställde ny stålställning med höjd på 92cm istället för den gammla i trä med sammahöjd. Tänk bara på hur du ska ha sumpen. Annars är jag nöjd.

Varför byte till stålställning? Mindre totalvikt? Mer utrymme under akvariet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir snyggare o lättare att komma till i sumpen. Vikten är nog skitsamma.

Har du byggt in din underdel/sump eller är det öppet under akvariet? Jag har scannat igenom nästan alla sidor i din tråd för att försöka hitta en bild till lite inspiration men inte lyckats :) Tänkte eftersom du skrev in "snyggare" så kanske du ser ditt innanmäte var och varannan dag.. :)

Har du tänkt ställa ramen direkt på golvet eller kommer du ha justerbara fötter? Jag byggde en kanske inte allt för inspirerande bänk till mitt P120 som står på 10 st justerbara fötter..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du byggt in din underdel/sump eller är det öppet under akvariet? Jag har scannat igenom nästan alla sidor i din tråd för att försöka hitta en bild till lite inspiration men inte lyckats :) Tänkte eftersom du skrev in "snyggare" så kanske du ser ditt innanmäte var och varannan dag.. :)

Har du tänkt ställa ramen direkt på golvet eller kommer du ha justerbara fötter? Jag byggde en kanske inte allt för inspirerande bänk till mitt P120 som står på 10 st justerbara fötter..

Jag kommer ha justerbara fötter o dörrar då den nya ställningen då jag insett att det aldrig kommer att bli några på den gammla. För att slippa se eländet så satte min sambo fast tyg för den förra. Denna gång sa all el vara dragen innan karet kommer på plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det lilla snöovädret ställer till det lite för flytt av karet. Karet var planerat att flytta för nån vecka sen med pga lite tråkigheter i familjen så blev det fram flyttat till denna vecka men som det ser ut nu så lär det få dröja lite till. :(

Förhoppningsvis kommer det till huset inom mycket kort. De flesta fiskarna är nu reserverade o inväntar tömning av karet så de kan få byta ägare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det lilla snöovädret ställer till det lite för flytt av karet. Karet var planerat att flytta för nån vecka sen med pga lite tråkigheter i familjen så blev det fram flyttat till denna vecka men som det ser ut nu så lär det få dröja lite till. :(

Förhoppningsvis kommer det till huset inom mycket kort. De flesta fiskarna är nu reserverade o inväntar tömning av karet så de kan få byta ägare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Efter mång om o men så är det äntligen på G.Banana man

nya ställingen är på plats o då passar det ju bra med ny större sump oxå.

den nya sumpen är på 375l som jag har tänkt dela av för osmos i en del samt större plats för skummare o övrig teknik. :ler:

post-2744-14468921117378_thumb.jpg

som man kan se på bilden så finns det ganska mycket silicon-rester kvar av gammal btn- bakgrund, så kvällen är räddad!:smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter mång om o men så är det äntligen på G.Banana man

nya ställingen är på plats o då passar det ju bra med ny större sump oxå.

den nya sumpen är på 375l som jag har tänkt dela av för osmos i en del samt större plats för skummare o övrig teknik. :ler:

[ATTACH]52549[/ATTACH]

som man kan se på bilden så finns det ganska mycket silicon-rester kvar av gammal btn- bakgrund, så kvällen är räddad!:smiley24:

Låter som en kul kväll kompis !!

Nått gott att dricka till så kanske det blir lite roligare!!:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nytt kar och ny sump till det gamla, satsning =P ja sitta och skrapa silicon är inte det roligaste som finns =/ men det går ju ganska snabbt så fort man fått in snitsen

Om man nu ska starta om o så är det väl lika bra att göra det rejält. Eller hur?

Som Freddi sa: nåt gott att dricka under tiden så blir det lite roligare. :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...