Bengan Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Jag var och tog några bilder på Anders kar idag. Här kommer lite bilder....Denna korall är något helt vansinnigt blå!En bangaii.Clown som myser i en euphyllia.En våghalsig eremit.Goniopora i en färg jag aldrig sett.HepatusGorgoniaJaponicusEn flakväxande snygg montipora.SalarisHan var inte nöjd med första bilden. Jag lyckades inte få en helbild med mitt macro, så här kommer karet i tre delar.Den otroligt blå acroporan igen. Citera
Freddi Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Kanon fina bilder Bengan !!!!Acroporan är ju äckligt snygg Anders, härlig färg på den !!!! Citera
alofstrand Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 tjena var har du köpt acroporan någonstans, den är ju riktigt fin Citera
a.nilson Postat 11 juni 2009 Författare Postat 11 juni 2009 tjena var har du köpt acroporan någonstans, den är ju riktigt fin köptes hos bioted en gång i tiden. Citera
PärS Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Riktigt fina bilder!Japonicus är en av mina favoritfiskar.Är den väldigt känslig för prick?Pär Citera
a.nilson Postat 11 juni 2009 Författare Postat 11 juni 2009 Riktigt fina bilder!Japonicus är en av mina favoritfiskar.Är den väldigt känslig för prick?Pärtack Pär. (tackar Anders ännu en gång för bilderna)har aldrig haft problem med prick på min Japonicus. visst hade den lite prick på fenorna när jag fick den men vilken kirurg har inte det efter all stress. däremot så har min hepatus haft mycket lättare för att få prick. Citera
a.nilson Postat 26 juni 2009 Författare Postat 26 juni 2009 allt flyter på som det ska. har börjat dosera JOD, seio pumpen har blivit utbytt till en vortech mp40. ska försöka fixa lite nya bilder imorgon. Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 allt flyter på som det ska. har börjat dosera JOD, seio pumpen har blivit utbytt till en vortech mp40. ska försöka fixa lite nya bilder imorgon.bara en pump anders ? eller du ska skaffa en till senare ? eller räcker det men en ?mvh manne Citera
a.nilson Postat 26 juni 2009 Författare Postat 26 juni 2009 bara en pump anders ? eller du ska skaffa en till senare ? eller räcker det men en ?mvh manneEn räcker till mitt kar. Fick mycket jämnare o bättre flöde med mp40. Blev även mycket tystare. Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 En räcker till mitt kar. Fick mycket jämnare o bättre flöde med mp40. Blev även mycket tystare.hmm... det säger en del om seio's senaste underverk.. , antar att du har några trevliga inställningar på vortechen också som kan få till ett trevligt varierat vattenflöde då.mvh manne Citera
a.nilson Postat 26 juni 2009 Författare Postat 26 juni 2009 Fläkten i seiokontrollern stannade i onsdags, tur man va hemma eftersom den höll på att bli LITE varm.Mp40 har ganska många häftiga program. Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 Fläkten i seiokontrollern stannade i onsdags, tur man va hemma eftersom den höll på att bli LITE varm.Mp40 har ganska många häftiga program.med andra ord så så är bygg kvaliteten lite så där på seion, låter det som. annars verkar det vara en smart pumplösning för lite större baljor. men vem skulle säga nej till en mp40, är där så du kan få till ett 'svaj' typ vågmaskin's effekt på vortechen fast du bara har en pump eller det kräver fler pumpar ?mvh manne Citera
a.nilson Postat 26 juni 2009 Författare Postat 26 juni 2009 med andra ord så så är bygg kvaliteten lite så där på seion, låter det som. annars verkar det vara en smart pumplösning för lite större baljor. men vem skulle säga nej till en mp40, är där så du kan få till ett 'svaj' typ vågmaskin's effekt på vortechen fast du bara har en pump eller det kräver fler pumpar ?mvh mannehörde att seio hade seriefel på just fläktarna. annars vill jag nog säga att seion är grym men mp40 är grymmare.kan få vågor om jag vill, har provat lite med det igår. vågorna blir så pass höga att dom precis täcker avriningskammen. Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 hörde att seio hade seriefel på just fläktarna. annars vill jag nog säga att seion är grym men mp40 är grymmare.kan få vågor om jag vill, har provat lite med det igår. vågorna blir så pass höga att dom precis täcker avriningskammen.ser du om 'vågen' får effekt på svajande koraller typ Xenia och liknande, att dom svajar åt båda hållen, eller det blir bara en våg som syns på ytan i en riktning.mvh manne Citera
a.nilson Postat 26 juni 2009 Författare Postat 26 juni 2009 ser du om 'vågen' får effekt på svajande koraller typ Xenia och liknande, att dom svajar åt båda hållen, eller det blir bara en våg som syns på ytan i en riktning.mvh manneallt svajar på botten med. blir vågen större svajar nog karet oxå.. hehehe Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 allt svajar på botten med. blir vågen större svajar nog karet oxå.. hehehefrågan är då om det är samma vatten som svajar eller om det blir ett ombyte på volymen ändå.känns som vi får diskutera vidare på träffen anders. nu blev det många frågor...mvh manne Citera
a.nilson Postat 26 juni 2009 Författare Postat 26 juni 2009 frågan är då om det är samma vatten som svajar eller om det blir ett ombyte på volymen ändå.känns som vi får diskutera vidare på träffen anders. nu blev det många frågor...mvh manneja det får vi nog göra för nu ska jag drick lite god öl o whisky.. Citera
_Manne_ Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 du måste kunna köra på söndag.. ha de så kulmvh manne Citera
Freddi Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 Misstänker du ska köra lite på Lördagen också!!!!Ha så skoj !!! Citera
amatören Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 sökte lite snabbt på youtube om vortech mp40.......inga dåliga vågor dom får till med. Citera
a.nilson Postat 28 juni 2009 Författare Postat 28 juni 2009 sökte lite snabbt på youtube om vortech mp40.......inga dåliga vågor dom får till med.Vill inte ha FÖR stora vågor. Lagom e bäst. Tyck helt klart att den är bättre än den andra. Citera
amatören Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 för det priset borde den vara det.....undrar om en sån räcker till mitt kar Citera
a.nilson Postat 28 juni 2009 Författare Postat 28 juni 2009 Denna är mycket mycket tystare samt flyttar den vattnet mycket effektivare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.