Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 1 månad senare...
  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
Riktigt fin! Det var länge sedan vi träffades. Skulle vara kul att komma och hälsa på!

Kan inte mer än hålla med dig, du är alltid välkommen. Får väl försöka få till en träff sen när fiskbeståndet ökats på. :)

• 3 veckor senare...
  • 1 år senare...
Postat

Går i funderingar på att göra om hela karet från grunden. Jag känner att det börjar bli tid att göra om o rensa ut bland övergödda koraller som tar överdrivet med plats, bl.a. en hysterix på ca 30x40cm. Funderar även på att byta ut det mesta av stenen. Tips o idéer är alltid välkomna.

• 2 veckor senare...
Postat

Vid ett större vattenbyte igår upptäckte jag att skummarpumpen skurit. Fick knycka skummaren från det lilla o leta upp den gamla Kz skummaren till det lilla karet. Måste rensa ut bland korallerna för att göra plats för lite nytt o spännande.

• 4 veckor senare...
Postat

Har idag testat ett nytt salt från Håkanstorp zoo vid namn reef octopus. Det löste sig riktigt snabbt, blir till att mäta lite imorgon. Köpte några nya fiskar o koraller från aqua teknik vid De jong turen. Blev bl.a. En Acilles o en Naso elegans anthiasen som jag ville ha var tyvärr slut.

Postat
Nyfiken på hur det ser ut i burken. Lite bilder skulle sitta fint /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

ska kan försöka fixa lite bilder imorgon när det är mer ljus i karet.

Postat (ändrat)

Mina fosfatvärden i båda karen har sjunkit ganska mycket sen jag började använda reef octopus salt, det ska vara ett konstgjort salt.Löste sig grymt lätt o inga utfällningar. -Tummen upp-Tummen upp

Ändrat av a.nilson
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...