NephruruS Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 Tyckte det va ganska fina bilder på snygga koraller =) Helbild? =)
Ragman Postat 29 maj 2009 Författare Postat 29 maj 2009 hade ingen ny helbild men en lite större bild hade jag
amatören Postat 30 maj 2009 Postat 30 maj 2009 snyggt kar jimmy......Har du några problem me frökenfisken??
Ragman Postat 30 maj 2009 Författare Postat 30 maj 2009 nja både och. den e ju inte snäll till nyinflyttad fisk och min hand . men annars e det inga problem, den kan iofs ha stressat ihjäl min fjäril för den strök med på 1 dag. men mina clowner och hepatusar håller bra pli på dom
Ragman Postat 27 juni 2009 Författare Postat 27 juni 2009 usch kom hem nu efter 2 veckor på mallorca, fiskarna ´hade klarat sig men flera av mina koraller hade gett upp pga värmen. ingen billig historia . dom på bild 4,5,6 har strykit med + någon mer
Norgren Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 Du har kylare på köp och sälj delen för billing peng. Sätt bara en closed loop och en snik pump så blir det inte så dyrt.
Ragman Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 fan fick tag på en blå carpet anemon igen dock såg den risig ut redan i affären och levde bara i ca 1 vecka den gömde sig hela tiden. som tur var så plockade jag fram den och märkte att den ej var ok (tappade bitar med blåa färgen när man nuddade den) la den i en balja och 2 dar senare är det helt grumligt i baljan o anemonen helt förtvinad
Laggeman Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Var hittade du en blå carpet?Tråkigt att den inte klarade sig!
Ragman Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 hmm på zoogiganten, ville inte skriva det då den var dålig. 2a jag hittat nu så nu lär det väl inte bli fler. den var riktigt hängig när jag köpte den, men vågade inte chansa o låta den gå kvar. så det fick bli ett impulsköp där. tyvärr så var den redan döende i affären då den dog på 1 vecka. den förra var mycket bättre o hade precis börjat färga om när den körde pump race
Laggeman Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 Kan ju mycket väl blivit dålig redan innan den hamnade i butiken.Det är ju inte helt ovanligt att det har dött djur vid ankomst från grossist.
Ragman Postat 15 november 2009 Författare Postat 15 november 2009 har problem med nitrat i mitt ena kar. ligger mellan 50-100.har provat tillsätta nitrat minus men det verkar inte ha nån verkan. vissa koraller e lite hängiga för tillfället om det kan bero på det. hur ska man få bot på detta problem enklast. ??
Laggeman Postat 16 november 2009 Postat 16 november 2009 Stort vattenbyte. Men du får ju försöka ta reda på källan till problemet så d kan få en långsiktig lösning.
Ragman Postat 6 januari 2010 Författare Postat 6 januari 2010 Detta karet är nu sålt.blev för mycket med 2 saltkar. så nu har jag bara mitt 350 trigon kvar.
Rekommenderade inlägg