Gå till innehåll

Moddning av Clown Hotell?


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Jag har en extra pump på 360l/h. som ger bättre cirkulation i sista facket.. vilken sort av clownhotell har du fått tag på? den med två utloppshål eller ett med enbart ett utstickande spröt? annars e det flera som stängt alla fack utom det översta för att få bättre ytavrinning. Vissa byter skummare men jag e nöjd med min skummares prestation.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått version 2 av clown hotellet, den som bara har ett utlopp med ett rör ifrån.

Skummaren har jag tagit bort och i första facket sitter skummarpumpen (720L/H) med uvc och i sista facket sitter den andra orginal pumpen på (720L/H).

I de övriga facken har jag bara stoppat biobollar samt filtervadd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey ja köra skummarlöst är det många som gör med framgång oxå så det är en lösning! Jag, med flera, har kompletterat med en extra pump för bättre och mer varierad cirkulation. Sen finns det de som e lite bättre på det elektriska som har delat dag/månljuset till två olika elkontakter så man kan köra dem på timer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...