Jan-Erik Postat 27 april 2009 Dela Postat 27 april 2009 Är det någon som har erfarenhet av om dvärgkejsare och gorgonior är kompatibla? Vill gärna ha en dvärgkejsare som vacker smutsätare, men alla som vill äta på mina gorgonior är portade från karet... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 28 april 2009 Dela Postat 28 april 2009 Dvärgkejsare som smutsätare? Inget jag har erfarenhet utav, däremot äter de pellets, flingfoder, frysfoder och en del alger i karet, men ingen "smuts" direkt.. Har en gorgonia och en dvärgkejsare just nu, och den rör inte gorgonian. Det är det iofs ingen av mina fiskar som gör. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 28 april 2009 Dela Postat 28 april 2009 Gorgonier är väldigt tacksamma på det viset, de flesta fiskar som äter av koraller låter bli gorgonier i allmänhet. Läste någon artikel om det för några år sedan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jan-Erik Postat 28 april 2009 Författare Dela Postat 28 april 2009 Dvärgkejsare som smutsätare? Inget jag har erfarenhet utav, däremot äter de pellets, flingfoder, frysfoder och en del alger i karet, men ingen "smuts" direkt.. Har en gorgonia och en dvärgkejsare just nu, och den rör inte gorgonian. Det är det iofs ingen av mina fiskar som gör.Att Centropyge skulle konsumera "skit" fick jag från detta inlägg: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showpost.php?p=287765&postcount=8Att den inte rör gorgonian är låter bra.Gorgonier är väldigt tacksamma på det viset, de flesta fiskar som äter av koraller låter bli gorgonier i allmänhet. Läste någon artikel om det för några år sedan.Återigen, detta låter bra! Det kommer nog bli en dvärgkejsare framöver. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 28 april 2009 Dela Postat 28 april 2009 om du har en bicolor så skulle jag avråda min äter på alla koraller med lite slem på sig (vilket de flesta har) mvh Jerry Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.