Gå till innehåll

Mat till En röd och vit Putsarräka


Patrik Steen

Rekommenderade inlägg

Vad för mat ska en Putsarräka ha,som det är nu så matar jag med Artemia och då blir det fart på Räkan han springer över allt för att få ta i dem,men om han får tag i dem det vet jag inte så där av min fråga.Eller ska jag ta det med ro han får nog vad han behöver för det bör fasna artemia lite överallt,eller finns det nåt särskilt mat till Räkor??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Är det en Lysmata amboinensis isåfall är det en detta:

Artemia, Flingfoder, Frysfoder (Större storlek), Mysis

/Johan

Vad för mat ska en Putsarräka ha,som det är nu så matar jag med Artemia och då blir det fart på Räkan han springer över allt för att få ta i dem,men om han får tag i dem det vet jag inte så där av min fråga.Eller ska jag ta det med ro han får nog vad han behöver för det bör fasna artemia lite överallt,eller finns det nåt särskilt mat till Räkor??
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte nån speciell räkmat som är som små runda "piller", gröna och röda.

Mina räkor älskar det. Ger en tredjedel av ett sånt "piller" var tredje dag och matar fisken med mysis och artemia varje dag och då snor räkorna lite av det med.

Vet inte exakt vad maten hette men burken var ganska liten med en bild på en abonienses (stavning) på framsidan. Vet att den innehöll bland annat spirulina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Artima

Mysis

Krill

Pellets (stora och små)

Räkrom

Räkbitar

Lite av det som alla mina räkor gärna mumsar på, har dessa..

Putsarräka

Eldräka

Pistolräka

Lite OT:

Skaffa eldräkan i lördags, såg inte till den på hela dan under söndagen, vart så klart lite fördersan om vad som hade hänt den.

Men sen sent på eftermidagen (söndags) då jag ska köra in en ny korall.

Så sitter den lilla jäken i ytavrinnings facket i en springa mellan vägen och filtret, sen när man väl matar firrarna på kvällen så kommer räkan så klart fram och "kliver i burken" 1 min senare så kliver han tillbaka över till ytavrinnings facket, vad ska man säga..

Räkor är bra lustiga små djur.

/Nicke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...