epkbal Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 Hej,Sommaren, denna jobbiga årstid för alla saltisar, närmar sig med stormsteg. Efter uppgradering till ett 480L Deltec kar fick jag tillstånd att flytta verksamheten från tvättstugan till vardagsrummet. Det är iofs trevligt under större delen av året, men sommartid är det ett nerköp pga värmen.Jag inser redan att jag inte kommer att klara temperaturen under 30 grader utan någon åtgärd. Funderar på att investera i en kylare. Karet är på 480L plus sump, nettovolum ca 500L. Har tittade efter kylaggregat på diverse siter och har blivit fundersam över den stora prisskillnaden mellan olika märken. Någon som har kylare och kan dela med sig av erfarenheter?mvh Björn Citera
Laggeman Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 En eller ett par fläktar kan göra underverk, mer än vad många tror faktiskt. Men det ger en ökad avdunstning också, så man får ha större koll på sin osmosdunk så klart. Kul med fler Deltec-kar! Bilder önskas. Citera
nike83 Postat 30 april 2009 Postat 30 april 2009 jag har fått en mobil AC som jag placerat i mitt vardagsrum! den får göra jobbet för min del när de är som varmast! Citera
epkbal Postat 3 maj 2009 Författare Postat 3 maj 2009 jag har fått en mobil AC som jag placerat i mitt vardagsrum! den får göra jobbet för min del när de är som varmast!Har funderat på något liknande. Är det en sådan man kan köpa på Elgiganten och liknande ställen?Hur många grader klarar den av att sänka rumstemperaturen?mvh Björn Citera
Ragman Postat 3 maj 2009 Postat 3 maj 2009 många grader. jag fryser om jag sätter på min på fullt. du kör ner rummet till 16 grader eller var det var den klarade. beror ju dock på hur stort rummet är. men 20-30 kvadrat ska den klara utmärkt Citera
Coralkiller Postat 3 maj 2009 Postat 3 maj 2009 Jag instalera en stor fläkt ovanför karet den kylar kanon! o billigt blev det med! mvh Jerry Citera
nike83 Postat 3 maj 2009 Postat 3 maj 2009 Har funderat på något liknande. Är det en sådan man kan köpa på Elgiganten och liknande ställen?Hur många grader klarar den av att sänka rumstemperaturen?mvh Björnmin är en sådan för kontor tror jag, den låter som f*n..... min är på 1.4kW.... jag drar ut luften i vädringsluckan, och min termometer blev utsatt för "avluften" från AC:n som var på 60grader... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.