Gå till innehåll

Kylare


epkbal

Rekommenderade inlägg

Hej,

Sommaren, denna jobbiga årstid för alla saltisar, närmar sig med stormsteg. Efter uppgradering till ett 480L Deltec kar fick jag tillstånd att flytta verksamheten från tvättstugan till vardagsrummet. Det är iofs trevligt under större delen av året, men sommartid är det ett nerköp pga värmen.

Jag inser redan att jag inte kommer att klara temperaturen under 30 grader utan någon åtgärd. Funderar på att investera i en kylare. Karet är på 480L plus sump, nettovolum ca 500L.

Har tittade efter kylaggregat på diverse siter och har blivit fundersam över den stora prisskillnaden mellan olika märken.

Någon som har kylare och kan dela med sig av erfarenheter?

mvh Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har fått en mobil AC som jag placerat i mitt vardagsrum! den får göra jobbet för min del när de är som varmast!

Har funderat på något liknande. Är det en sådan man kan köpa på Elgiganten och liknande ställen?

Hur många grader klarar den av att sänka rumstemperaturen?

mvh Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på något liknande. Är det en sådan man kan köpa på Elgiganten och liknande ställen?

Hur många grader klarar den av att sänka rumstemperaturen?

mvh Björn

min är en sådan för kontor tror jag, den låter som f*n..... min är på 1.4kW.... jag drar ut luften i vädringsluckan, och min termometer blev utsatt för "avluften" från AC:n som var på 60grader...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...