Arcticreef Postat 2 maj 2009 Dela Postat 2 maj 2009 Gjorde ren skummaren i morse som visade sig vara full av små snäckor. Satta ihop den efter alla konstens regler men när jag satte igång den gick den åt fel håll! Pumpen sög från skummaren istället från från sumpen! Vad i h-e är detta? Nån som vet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 maj 2009 Dela Postat 2 maj 2009 Förutsatt att det inte är några Hoffman-preparat inblandade här......såskulle jag tro att den "flärpen" i utblåset på pumpen har fastnat - sitter som en liten svängdörr innanför det iskruvade utblåsröret.Då förutsätter jag också att min herre är någorlunda nykter och inte har vänt pumpen fel:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 2 maj 2009 Författare Dela Postat 2 maj 2009 Förutsatt att det inte är några Hoffman-preparat inblandade här......såskulle jag tro att den "flärpen" i utblåset på pumpen har fastnat - sitter som en liten svängdörr innanför det iskruvade utblåsröret.Då förutsätter jag också att min herre är någorlunda nykter och inte har vänt pumpen fel:)Enda preparaten som används här kommer från gårdarna i Vogeserna intill. Skall flärpen/svängdörren röra sig eller sitta fast? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 2 maj 2009 Författare Dela Postat 2 maj 2009 Merde! Jag hade vänt den fel. Mycket pinsamt! Nu funkar den igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 2 maj 2009 Dela Postat 2 maj 2009 Kan trösta dig med att du inte är ensam med denna bravad! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 2 maj 2009 Författare Dela Postat 2 maj 2009 Kan trösta dig med att du inte är ensam med denna bravad!Låter bra. Men lite pinigt är det. Fast förmodligen var det inte mitt fel utan istället den där värmlänningen som lurade på mig skummaren... I vilket fall som helst så skummar den utav bara satan nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 2 maj 2009 Dela Postat 2 maj 2009 Enda preparaten som används här kommer från gårdarna i Vogeserna intill.Verkar vara kraftiga saker det där. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 3 maj 2009 Författare Dela Postat 3 maj 2009 Verkar vara kraftiga saker det där.Hehe. Det var ett bra år. Hög sockerhalt, hög alkoholhalt...Pinigt, som sagt. Men jag är glad att den nu fungerar som den skall. En liten lustig observation, förresten. I nålimpellern hade en liten snäcka fastnat. Den måste ha snurrat utan bara helsike men ändå levde den när jag tog loss och återbördade den till burken. Ganska imponerande, tyckte jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.