Gå till innehåll

Fauna Marin mk III "går baklänges"!


Rekommenderade inlägg

Gjorde ren skummaren i morse som visade sig vara full av små snäckor. Satta ihop den efter alla konstens regler men när jag satte igång den gick den åt fel håll! Pumpen sög från skummaren istället från från sumpen! Vad i h-e är detta? Nån som vet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förutsatt att det inte är några Hoffman-preparat inblandade här......såskulle jag tro att den "flärpen" i utblåset på pumpen har fastnat - sitter som en liten svängdörr innanför det iskruvade utblåsröret.

Då förutsätter jag också att min herre är någorlunda nykter och inte har vänt pumpen fel:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förutsatt att det inte är några Hoffman-preparat inblandade här......såskulle jag tro att den "flärpen" i utblåset på pumpen har fastnat - sitter som en liten svängdörr innanför det iskruvade utblåsröret.

Då förutsätter jag också att min herre är någorlunda nykter och inte har vänt pumpen fel:)

Enda preparaten som används här kommer från gårdarna i Vogeserna intill. Skall flärpen/svängdörren röra sig eller sitta fast?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan trösta dig med att du inte är ensam med denna bravad!

Låter bra. Men lite pinigt är det. Fast förmodligen var det inte mitt fel utan istället den där värmlänningen som lurade på mig skummaren... I vilket fall som helst så skummar den utav bara satan nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar vara kraftiga saker det där.;)

Hehe. Det var ett bra år. Hög sockerhalt, hög alkoholhalt...

Pinigt, som sagt. Men jag är glad att den nu fungerar som den skall.

En liten lustig observation, förresten. I nålimpellern hade en liten snäcka fastnat. Den måste ha snurrat utan bara helsike men ändå levde den när jag tog loss och återbördade den till burken. Ganska imponerande, tyckte jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...