Gå till innehåll

Hjälp mig FÅNGA Acanthurus lineatus!!!!


Scubahawk

Rekommenderade inlägg

Jag har en Acanthurus lineatus som jag bara inte kan FÅNGA in!!! Hjälp! Har försökt med LJUSTRICKET då han satt kvar inne i den levande stenen så var det lönlöst. Igår försökte jag bara skrämma fram honom och jaga in honom i en stor håv. Han satt även då säkert i sitt gömsle bland stenen.

Och det känns inte som man kan fånga honom i en fiskfälla. Han är ca 10-12cm.

Har någon ett annat hett tips kanske?

Han måste bort då han biter alla andra fiskar utom clowntryckaren och imperatorn. :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

känndes bara som att en sån fisk skulle vara för smart för den. Han är dessutom väldigt kaxig mot andra men när man är nere med hand, håv eller annat så håller han sig på avstånd.

Någon rekomendation på fiskfälla för denna buse?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beror lite på hur ditt akvarium är uppbyggt men jag har kört metoden divide and conqurer med bra resultat, vänta tills han är lättaste delen av karet, sätt en glasskiva/plastskiva som blockerar vägen tillbaka. Funkat fint så länge man har tillräckligt stora grejer, dock hittar de lätt en springa och tar sig igenom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=599

Har använt en sådan till att fånga in ett stim med chromis, det gick i omgångar. Den som tog längst tid o få in tog 3 dagar på sig. Jag slutade att mata i karet och matade enbart i fällan. Efter ett par dagar så simmade alla fiskarna in där för o ta mat förutom ett par stycken som ivrigt högg efter det som åkte ut med strömmen.

Det gäller bara o ha tålamod så går det fint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...