Gå till innehåll

Korall lim


Vejby

Rekommenderade inlägg

Hej saltisar !

Jag undrar om man kan limma fast koraller på levande sten med Biltemas epoxi kitt under vatten?

Mina två Euphyllia vägrar att sitta kvar på ls och därför tänkte jag limma fast skelettet i stenen med lite epoxi.

Jag vill helst inte plocka upp stenen ur karet för jag har fått till det perfekt.

Är öppen för lite tips och trix för detta lilla problem.

Tack på förhand.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är rådande meningar ang att limma med biltemas marin, jag kan bara säga att allt i mitt kar är limmat med det limmet och det funkar kanon bra för min del, jag har aldrig sett att det skulle ställa till nåt i karet. Men det finns olika uppfattningar om detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var väl vid någon tidpunkt som detta från Biltema ändrades i innehåll verkar det som, men varför inte lägga en knapp hundring på riktigt korallim istället från tex Deltec? 2-komponents det också och fungerar garanterat till 100%!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett antal paket Biltemas marinepoxi i kylen efter det att jag ihjäl en hel del fiskar med det.

Överlevande Banggaier hade nästan inga fenor kvar och kunde knappt simma + att de vuxna aldrig mer lekte. Men ynglen klarade sig bättre så nu är odlingen i gång igen. Korallerna klarade sig bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skumt att det kan skillja sig så från kar till kar ? får man fråga hur länge du hade det i dit kar ? Jag har använt det limmet ända från start och inte sett några problem alls alla fiskar är skitkrya mm, min clownerna leker hela tiden och det blir fullt av larver. Det ända jag har sett är att det kan skumma lite extra just då man har använt limmet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...