Gnarkill Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Sitter och ska beställa några vatten tester. men vilket märke rekomenderar ni här på guiden?Samt är det någon som använder Aquarium systems sea buffer här? Citera
crille Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Elos och salifert är väl det jag använder mest, gillar salifert bäst men det kan vara attjag är mer van vid dessa! Citera
Nizztos Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Själv gillar jag Elos bäst. Tycker de är mycket lättare att använda än Salifert. Åtminstone de jag provat. Fasar just nu ut resten av mina Salifert till förmån för Elos. Citera
turboadde Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Jag kör elos och salifert. Har hört att saliferts phosfat test skulle va bättre än elos tex. så man får blanda lite. Citera
hansson_1985 Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 hallå!!jag har kört med saliferts och elos.. nu prövar ja tropik marine.. svindyr men ja tror att den är rätt bra. men kan få fram mer exakt en salifert och eloa. iallafall i CA och MG.. och KH testet är rätt coolt för där blir vätskan snorgrön.. lite roligt.. Citera
Keek Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Salt =refraktometer = PerfektPh = digitalmätare = perfekttemp = digital + klisterremsa = perfektMg = Salifert =braCa = Salifert =braKh = salifert = braPhosfat = seachem = mycket bra en gul/grön skala som jag tycker är hyfsad lätt avlästNitrat = salifert = lika dålig som alla andra jag testat fan går ju inte och följa en sänkning med några nitrat tester . antingen har man massa nitrat eller inget, finns ingen ordentlig nivå mellan ju. men salifert inte är sämre än andraJod = salifert = ett skämt mer än ett test i mitt tyckeStrontium = salifert = lika bra som Jod testet heheSäkert några till jag inte minns Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.