Guest C.caeo Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Någon som vet vad denna hetter, simmar i min burk! Citera
Niclas Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Jag håller med! Jag kan till o med avgöra från vilken handlare den kommer ifrån... Jättefin! Citera
Jaken Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Jag var också lite sugen på en sådan när jag var inne hos denna handlare sist, men ångrade mig. Berätta gärna hur det går med den. Noppar den något på korallerna tex? Det ska vara en mycket lätt art vad jag läst, men aggresiv Citera
pwin Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Den är inte aggresiv jämfört med andra kejsare snarare en bland de lugnare arterna. /Per Citera
Guest C.caeo Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Han e jätte gosig, har inte rört några koraller! Min gula kirurg vart utom sig av lycka när jag släppte ner den lille, de e nu riktigt tajta kompisar och simmar sida vid sida!! Jo denna handlare hadde två st. kvar när jag var där, var sugen på en Forcipiger flavissimus de hadde.Men det var kejsaren som fick följa med hem.Lägger in en till bild på de två: Citera
aengus Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 en mycket trevlig fisk att ha o göra med, och fin är den med. lycka till med den. inte allt för vanlig i handeln. Citera
crille Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 snygg firre,kul att den går bra med "gulingen" Citera
acuario Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Den blir 15cm är inte revsäker. Får man fråga vad den kostade? Mycket vacker fisk. Sen är det inte fel att den anses som ganska lätt att vänja vid fångenskap.The Xanthurus Cream Angelfish is also referred to as the Indian Yellowtail Angelfish, Cream Angelfish, or Yellowtail Black Angelfish. True to its Latin name, the caudal fin is yellow. The dorsal fin is outlined with a silvery-white line.The Xanthurus Cream Angelfish adapts readily to aquarium life. It requires a minimum of a 70 gallon tank or larger with lots of hiding places and live rock for grazing will offer an environment in which to thrive. It is prone to nip at stony and soft corals (sessile invertebrates) and clam mantles. Only one specimen should be kept per tank.It is hermaphroditic, and there are no distinguishing features which differentiate males from females.As with other angelfish, the diet should include Spirulina, marine algae, high-quality angelfish preparations, mysid or frozen shrimp, and other meaty items. Citera
Guest C.caeo Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Aha där ser man får välle se om den går på några koraller, men 15cm är du säker. Har läst upp till8cm. Han gillar köttig mat älskar mysis men tar även mindre föda, han har anpassat sig snabbt.Kostade 150:- Citera
aengus Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 det stämmer. är en av de största dv.kejsarna. Citera
Guest C.caeo Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Ok får se om han växer ur min tank, men 70galons är välla ca.200 liter.Han ska visst bli mera guld färgad när han blir äldre. Låter ju fint. Citera
hippo Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 jag köpte en lika dan i fredags i bromma dom hade 2 kvar då.. Citera
xperx Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Men är det verkligen en DVÄRG? Heter inte de Centropyge spp. ?Den där har jag själv haft. Den blir garanterat större än nyss nämnda arter... Citera
aengus Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 japp den går under dvärgsläktet, och är en stor dvärg. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.