Gå till innehåll

Id: på dvkejsare


Guest C.caeo

Rekommenderade inlägg

Han e jätte gosig, har inte rört några koraller!

Min gula kirurg vart utom sig av lycka när jag släppte ner den lille, de e nu riktigt tajta kompisar och simmar sida vid sida!!

Jo denna handlare hadde två st. kvar när jag var där, var sugen på en Forcipiger flavissimus de hadde.Men det var kejsaren som fick följa med hem.smiley37.gif

Lägger in en till bild på de två:

friends.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den blir 15cm är inte revsäker. Får man fråga vad den kostade? Mycket vacker fisk. Sen är det inte fel att den anses som ganska lätt att vänja vid fångenskap.

The Xanthurus Cream Angelfish is also referred to as the Indian Yellowtail Angelfish, Cream Angelfish, or Yellowtail Black Angelfish. True to its Latin name, the caudal fin is yellow. The dorsal fin is outlined with a silvery-white line.

The Xanthurus Cream Angelfish adapts readily to aquarium life. It requires a minimum of a 70 gallon tank or larger with lots of hiding places and live rock for grazing will offer an environment in which to thrive. It is prone to nip at stony and soft corals (sessile invertebrates) and clam mantles. Only one specimen should be kept per tank.

It is hermaphroditic, and there are no distinguishing features which differentiate males from females.

As with other angelfish, the diet should include Spirulina, marine algae, high-quality angelfish preparations, mysid or frozen shrimp, and other meaty items.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha där ser man får välle se om den går på några koraller, men 15cm är du säker. Har läst upp till8cm. Han gillar köttig mat älskar mysis men tar även mindre föda, han har anpassat sig snabbt.

Kostade 150:-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok får se om han växer ur min tanksmiley37.gif, men 70galons är välla ca.200 liter.

Han ska visst bli mera guld färgad när han blir äldre. Låter ju fint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...