milk Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Hej!har en igelkottfisk och köpte idag två sammetsclowner, problemet är bara att så fort ljuset släcks jagar han dom som bara den pga. av att deras vita rand lyser. tror ni han är kapabel att äta upp dem? eller jagar han bara av rent intresse? han är ju ingen bra simmare så clownerna simmar ju ifrån honom men är ändå rädd att något ska hända. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Går dom in i munnen på han så kan det mkt väl hända att dom försvinner, Hade själv en som var riktigt glups utav sig och åt vad han kom över istortsett! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 26 maj 2009 Författare Dela Postat 26 maj 2009 nej de går ju inte in i munnen direkt, utan de är ju större, men ska försöka mata han lite oftare så han inte behöver jaga dem. sen blir det kanske bättre när deras anemon blir lite större så de kan gömma sig där. aldrig sett att han varit aå aktiv med att jaga förut bara :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 hmm, försök mata han mer ofta med mindre mat åt gången isåfall för just igelkottar har en tendens att växa riktigt fort om man matar på dem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 26 maj 2009 Författare Dela Postat 26 maj 2009 aa, matar han lite åt gången bara :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 27 maj 2009 Dela Postat 27 maj 2009 Ge han en räka två gånger i veckan så är han rund och fin och ännu sämmre simmare =) fugerar bra för mej har haft min i två år och den har inte växst mer än ca 2 cm =) glöm bara inte att akta fingrarna har blivigt biten av min två gånger och de känns fantamej rätt bra hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 27 maj 2009 Författare Dela Postat 27 maj 2009 två räkor i veckan tycker jag låter rätt lite dock :-/ kanske kör med 3. har han växt 1 cm per år och de brukar växa rätt snabbväxande så känns det ju lite klent :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 27 maj 2009 Dela Postat 27 maj 2009 två räkor i veckan tycker jag låter rätt lite dock :-/ kanske kör med 3. har han växt 1 cm per år och de brukar växa rätt snabbväxande så känns det ju lite klent :-)hehe gör du som du vill självklart så äter han ju allt annat man matar dom andra fiskarna med.. räkan har jag bara som lite exstra brevid..man vill ju inte att den ska växsa ur karet eller njo lite pga att då har man en bra anledning till att starta ett större kar =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 28 maj 2009 Författare Dela Postat 28 maj 2009 vad matar du han annars med menar du? :-) brukar ge han lite olika saker som kräftstjärtar, räkor, scampi och musselkött. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.