Gå till innehåll

Igelkott vs. Clown


milk

Rekommenderade inlägg

Hej!

har en igelkottfisk och köpte idag två sammetsclowner, problemet är bara att så fort ljuset släcks jagar han dom som bara den pga. av att deras vita rand lyser. tror ni han är kapabel att äta upp dem? eller jagar han bara av rent intresse? han är ju ingen bra simmare så clownerna simmar ju ifrån honom men är ändå rädd att något ska hända.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej de går ju inte in i munnen direkt, utan de är ju större, men ska försöka mata han lite oftare så han inte behöver jaga dem. sen blir det kanske bättre när deras anemon blir lite större så de kan gömma sig där. aldrig sett att han varit aå aktiv med att jaga förut bara :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ge han en räka två gånger i veckan så är han rund och fin och ännu sämmre simmare =)

fugerar bra för mej har haft min i två år och den har inte växst mer än ca 2 cm =)

glöm bara inte att akta fingrarna har blivigt biten av min två gånger och de känns fantamej rätt bra hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

två räkor i veckan tycker jag låter rätt lite dock :-/ kanske kör med 3. har han växt 1 cm per år och de brukar växa rätt snabbväxande så känns det ju lite klent :-)

hehe gör du som du vill självklart så äter han ju allt annat man matar dom andra fiskarna med.. räkan har jag bara som lite exstra brevid..

man vill ju inte att den ska växsa ur karet eller njo lite pga att då har man en bra anledning till att starta ett större kar =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...