milk Postat 26 maj 2009 Postat 26 maj 2009 Har köpt till två clownfiskar till akvariet och undrar lite vad som är det bästa fodret till dem? Citera
Halogen Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Bästa fodret......det bästa är att variera fodret lite. Men fryst artemia kan man ha som basfoder sen kan man kompletera med fryst mysis, små pellets och/eller flingfoder. Citera
Hotrider Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Är inte artemia näringsfattigt, känns dumt då att ha det som bas.Räkbitar säger du, funkar vanlig fryst räkmix med?Har hört att flingfoder inte ska vara någon höjdare, men tydligen så hade man fel.Kan vara så att jag har uppfattat många saker fel, är som sagt rätt ny på detta med salt.Ha d fint! Citera
Laggeman Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Alla min afiskar får samma foder, ON Formula 1&2 blandat med spirulinaflakes och koipellets. Den stora clownen och min gröna gylta är tokiga i koipelletsen, men de är för stora för de övriga fiskarna. De sjunker dessutom väldigt dåligt, så de som inte går upp till ytan rör dem inte.Förutom detta får de en eller två dagar i veckan även mysis blandat med cyclops så även korallerna och räkan får lite godis. Citera
milk Postat 27 maj 2009 Författare Postat 27 maj 2009 matar min kirurg med ON formula 2 men den verkar inte alls vara så intressant för clownerna, men de kanske lär sig. får nog ta och köpa till lite fryst mysis :-) Citera
Acke75 Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Min clown äter ON formula 1&2 med god aptit, så det är nog bara att nöta på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.