Gnarkill Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Vart ska man placera sin Euphyllia paaracora? den har slagit ut i mitt clown hotell men jag vet inte riktigt om man ska ställa den där det är mycket cirkulation eller lite cirkulation. Citera
DaTrucka Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Ganska lite cirkulation, gärna i "bakdraget" av en pump. Brukar vara lagom när partiklar runt den rör sig med 5cm/sekund ungefär. Är den utslagen så trivs den bra där den sitter. Citera
Botan Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Jag har placerat min på botten under en 150 watt metallhalogenare. Min slår inte ut sig om den är i för strömt så nu står den där det rör sig men ändå inte är för strömt. Dvs. ganska långt från en pump. Citera
Trilobite Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 kan vara halvlångt ner också. Jag har på botten och de funkar bra. Citera
Trollsvans Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Mina står på botten (50 cm högt kar, 4x54W T5 över karet), i "lagom strömt" och växer som ogräs.Med "lagom strömt" menas att det strömmar såpass att armarna fladdrar runt lite, men det är inte så dom ligger slickade åt ett håll. Citera
Gnarkill Postat 9 september 2009 Författare Postat 9 september 2009 hur får man fart på Euphyllian?? den växer ju inget? vad jag har förstått så ska den väl knoppa av sig ganska ofta...eller? Citera
DaTrucka Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Jag tycker det är en långsamt växande korall, mina får kanske 2-4 nya grenar / år. Har runt 10 grenar nu kanske.Naturligtvis blir det fler och snabbare ju större korallen blir. Citera
Benighted Postat 10 september 2009 Postat 10 september 2009 Hos mig delar sig varje huvud runt 1-2 gånger per år... Medelsnabb tillväxt skulle jag säga... Verkar trivas lite överallt, har haft dem ganska mörkt, ganska ljust i låg ström och i medelstark ström. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.