Gå till innehåll

Bakgrunds färg


goradl

Rekommenderade inlägg

Hej

Tänkte måla mitt akvarium på baksidan med blåfärg, har kollat runt lite bland olika handlare

men inte fått något riktigt bra svar på vilken färg som blir bäst att måla på glas. Är det någon

som har ett bra förslag på färg, så vore det kalasbra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Tänkte måla mitt akvarium på baksidan med blåfärg, har kollat runt lite bland olika handlare

men inte fått något riktigt bra svar på vilken färg som blir bäst att måla på glas. Är det någon

som har ett bra förslag på färg, så vore det kalasbra.

Kolla in denna tråden.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=28017&highlight=bakgrund

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret skall kolla in acrylatfärg, annars ju A3 papper också ett bra förslag.

Det kör jag med. Byter kanske 1 gång om året, och då kan man ju byta färg också om man så vill. Jag har dock fastnat för svart färg nu. Jag låter dock mina kalkalger växa på bakrutorna så färgen får mindre och mindre betydelse, jag har aldrig gjort rent mina bakrutor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Tack för alla bra svar känner mig lite kluven mellan färg och pappers bakgrund, ideén

med att måla en träskiva och fästa var också bra. Kanske börjar jag med papper för att

se vilken färg som funkar bäst.

Tackar för tipsen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

åk ner till närmaste glasrutefixare o köp en tonings film för en 100lapp sen. säg bara hur du ska sätta den så du får klistret på (rätt) sida finns olika. så gjorde jag och är nöjd. är oxå enklare att ta bort sen om man vill ha annan färg etc..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker de självhäftande filmerna är de bästa. Det behövs dock ett litet knep när de monteras. Tvätta rent rutan ordentligt på utsidan Ta sen lite vatten - droppa en droppe diskmedel i det. Ta en svamp och blöt ordentligt på rutan. Lägg den självhäftande plasten med "färgsidan" nedåt. Dra bort skyddsfilmen. Blöt ner "häftsidan" ordentligt med vattnet (med en droppe diskmedel i). Använd svampen. Sätt upp filmen - du kommer nu se att du kan manövrera runt den så att den passar. Ta en skrapa och skrapa ut alla bubblor - börja i mitten och arbeta ut mot kanterna. Var noga här - sker misstag så är det lätt att ta bort plasten och börja om. Eventuellt kan det bli lite flammigt sett från insidan men de går bort med tiden.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen dum ide med solfilm varför tänkte jag inte på det, skall nog prova det har ju satt

in det i ett par bilar jag haft. Perfekt ide det kör jag på, skall dock prova med papper först för att se om jag vill ha svart eller blå bakgrund har ju snappat upp under tråden att båda är snygga.

Tackar för hjälpen med ideér.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...