Gå till innehåll

Bra att kombinera?

Rekommenderade inlägg

Postat

Tjenna...

Går det bra att kombinera flera fjärilsfiskar tillsammans eller blir det krig?(Chelmon rostratus, Kopparbandad Pincettfisk)

Jag har ett 200Liters kar...

Postat

Vill bara säga att detta inte är en fisk som går att ha i ett nystartat system. Jag vet inte vem du är, men om du nyss startat ditt akvarium så råder jag dig att vänta med denna fisk.

Postat

Hej Jimmy...

Jag startade det söndage den 15/8 så det är ca2,5 måndad gammalt då...kollade upp det i almenackan...smiley1.gif

smiley9.gifNu är det så att jag har en (Chelmon rostratus, Kopparbandad Pincettfisk) allaredan i mitt kar...men den äter och mår bra och den putsar sig hos räkan...smiley9.gif

Postat

jag skulle nog säga att det är relativt nystartat dom första 4-5 månaderna men vist kan det funka bra.

Rostratus är ganska känsliga det är kanske därför han är hoss putsar räkan ser du att han har några paraciter eller liknande ?

Postat

Nej det gör jag inte för jag har kollat den hela tiden...

Postat

men däremot så har jag lite problem med min algätare amblyeleotris, goby

tror det var så den hette...den flämtar rätt så bra med munnen o den är mager....varför

Vad har jag nu gjort för fel?

Postat

vad kan man ge den då? eftersom den inte tar artemia...som dom andra får...

Postat

en sökning på google gav !

The Amblyeleotris wheeleri is a carnivore and likes to eat brine & mysid shrimp and other meaty treats (a few times/day)

så testa med något mera köttigt som mysis

Postat

det får bli en härlig räka....men en sa till mig att det gick med krossade ärtor för han hade hört det hos en annan och det hade funkat...

Postat

En räka tror jag inte att den äter men prova kan man ju altid göra.

Krosade ärtor ska man hälla ner dom i karet då eller ?

Verkar svårt.

Prova med riktig mysis så kanske han tar den .

Vad har du för vattenvärden är dom ok ?

Postat

....men en sa till mig att det gick med krossade ärtor för han hade hört det hos en annan och det hade funkat...

Låter som en typisk: min kompis kusins syrras väns grannesmiley4.gif

Postat

Jag vet inte om det är rätt men jag brukar mata mina clowner ,ormsjöstjärnan, anemonen och eldkorallen med mycket små strömmingsbitar. Det är enormt uppskattat, det är alltid lika roligt att se den springade ormsjöstjärnsan,fast jag gor det max 2 gånger i månaden.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...