Gå till innehåll

Mandarin byter färg?:S


rickard598

Rekommenderade inlägg

Min mandarin som jag har såg jag ikväll att den byter färg ibland, det röda som är på kroppen blir ibland vitt, och sedan 10min senare är den röd igen, sen vit, men det verkar bara vara när man är nära akvariet?, Den är inte mager och äter som sjutton från stenen, och mat verkar den ha gott om då jag har ca 60kg Ls. Nån som har svar på detta? ett ganska häftigt beteende om det ska vara så :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det beteendet har jag aldrig sett på min mandarin, men å andra sidan har jag kanske aldrig tittat så noga.

Jag har 2 stycken fjärilsfiskar som byter färgteckning på natten, dessutom så utvecklar de ett extra öga också. Jag tror inte det är ovanligt att fiskar kan byta färg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag råkade se en av mina mandariner nattetid så var jag helt övertygad om att det enda som återstod var att begrava liket, den var helt urblekt och såg helt annorlunda ut än på dan. Tydligen gör de så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har noterat en annan märklig sak med min mandarin. På dagarna så tillbringar han all tid mellan och bakom all levande sten, det är inte ofta jag ser honom. På nätterna så ligger han på bottensanden helt synlig och oskyddad från jägare. Alla mina andra fiskar söker skydd på natten, mandarinen gör helt tvärt om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...