Gå till innehåll

Frogfish (Antennarius maculatus) ?


Minerva

Rekommenderade inlägg

Hej alla saltisar!

Undrar om det är någon vänlig själ här på guiden som har någon erfarenhet av Frogfish (Antennarius maculatus) som de skulle vilja dela med sig av?

Har nämnligen tänkt att inskaffa mig en sådan,tänkte ha den i mitt lilla kar där den skulle ha ensam rätt till hela karet eftersom den är en girig rovfsk vad jag har förstått...

Har dock inte hittat särskilt mycket info om dem, men vet att de vill ha levande foder,någon som vet någon lämlig fisk att fodra med?

All övrig information om dessa fiskar mottages med enorm glädje:ler:

med vänliga sommarhälsningar Minerva

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Illustratören" har haft en som dog vet jag. De kan vara svåra att få att äta, det bästa är om man tränar dem att äta dött foder, men man kan få öva dem med först levande fisk, sedan död fisk på pinne eller pincett, och sedan bitar av fisk. Guppies eller Black Molly kan ju vara bra träningsmat, men inte så bra näringsmässigt under lång tid. Tar de död mat är t ex styckad strömming bra mat, eller råa räkor om man kan få tag på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maten va inte så knepig, bara att köpa bläckfisk och skära upp i fina bitar och tra på en träpinne och sedan låta dem simma fint i burken fram å tillbaka för att sedan passera "monstret".

Misstänker att min dog av stress och parasiter, jag rekomenderar +100 och mycket gömställen. Sedan bör man ha en UV-C kopplad till karet för att undvika parasit boom. Helt omöjligt att se om firren får parasiter pga kamoflagehuden.

Köp lite kaulerpa,har läst att djuret gillar att gömma sig i det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...